אז מה עכשיו? השלבים במשפט נתניהו

אחרי הגשת כתב האישום לבית המשפט, בעקבות משיכת בקשת החסינות, משפטו של ראש הממשלה בתיקי 1000, 2000 ו-4000, וכן של הנאשמים הנוספים בפרשות, צפוי להיפתח | כל הפרטים ולוח הזמנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 17:29 ב בשבט התשפ

אז מה עכשיו? השלבים במשפט נתניהו
נתניהו. , צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

כתב האישום נגד בנימין נתניהו הוגש היום (ג') לבית המשפט המחוזי, לאחר שראש הממשלה החליט למשוך את בקשת החסינות שלו, ממש לפני קיום הדיון במליאה, שאמור היה לדון בהקמת ועדת הכנסת, שתדון בעניין בקשת החסינות שלו.

אז מה יקרה עם נתניהו מעכשיו? הנה מדריך קצר: 

  • מתי יחל המשפט? התאריך אינו מחייב והוא יכול לקרות כבר לפני הבחירות או אחרי. עם זאת, לא סביר ששלב ההוכחות - עיקרו של המשפט, המתנהל באולם בית המשפט - יתחיל לפני הבחירות, בגלל לוח הזמנים, וסדרי הדין המחייבים את העברת כלל חומרי האישום לידי הסנגורים השונים.
  • איפה יהיה המשפט? המשפט יערך בבית המשפט המחוזי בירושלים, בהובלת שלושה שופטים אותם יבחר נשיא בית המשפט המחוזי - אהרן פרקש.
  • מה השלב הבא? יערך דיון הקראה בו יוצגו האשמות בפני נתניהו. לאחר מכן יעברו חומרי החקירה לסנגורים ויחל הליך ההוכחות. על פי ההערכות השונות, נתניהו יצטרך להגיע בעצמו לבית המשפט לדיון.
  • האם המשפט ימנע מנתניהו להתמודד בבחירות ולהרכיב ממשלה? כל עוד בג"ץ לא יכריע אחרת, על פי חוק הוא יכול להתמודד. השאלה האם על פי חוק הנשיא יוכל להטיל עליו את הרכבת הממשלה עדיין לא ברורה, וצפוי שתהיה במרכז סדר היום אחרי הבחירות, אם אכן יקבל נתניהו מספיק ממליצים. בג"ץ כבר נדרש לסוגיה, אך דחה אותה מכמה טענות, וסביר ביותר כי הנושא יעלה בבג"ץ פעם נוספת, משיתבררו תוצאות הבחירות.
  • האם יוכל לבקש שוב חסינות? לא, מהרגע שראש הממשלה משך את בקשת החסינות שלו, מה שקרה הבוקר, הוא לא יכול לחזור ולבקש מהכנסת חסינות מהעמדה לדין.
  • כמה זמן ייקח המשפט? לא ניתן לדעת, והדבר תלוי בהרבה מאוד גורמים, ביניהם כמובן ניסיונותיו הצפויים של נתניהו למשוך את ההליך ככל הניתן. ההערכות מדברות על לפחות שנה מאז תחילת ההליך ועד להגעה להכרעה, וסביר שגם הרבה יותר.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן