ארגון נפגעי הטרור אלמגור: "מתנגדים לכל מהלך שיש בו להעצים את הרשות הפלסטינית"

ארגון נפגעי הטרור אלמגור, פנמה במכתב לנשיא ארה"ב, בו הם מברכים על התכנית אך מסייגים בכל מחיר את האפשרות להקמה מדינה פלסטינית. "מתנגדים לכל מהלך שיש בו להעצים את הרשות הפלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 13:59 ב בשבט התשפ

ארגון נפגעי הטרור אלמגור: "מתנגדים לכל מהלך שיש בו להעצים את הרשות הפלסטינית"
נתניהו וטראמפ בבית הלבן, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ארגון נפגעי הטרור אלמגור מתכנן  משלחת נפגעי טרור -שכולים ופצועים- שתיפגש עם גורמי ממשל טראמפ במהלך המשא ומתן על תכנית המאה. כך עולה ממכתבם אל הנשיא טראמפ , בו הם מבקשים להיפגש עם הנשיא ועם הממונים מטעמו על המו"מ. 

ממכתבם לנשיא עליו חתומים ראש "אלמגור", מאיר אינדור וד"ר אריה בכרך, עולה שבעבר עמדו בקשר עם  שליחי טראמפ. " שליחך הבטיחו לנו שהרשות הפלסטינית לא תועצם בהסכם . הם עצמם הודו  שהרשות הפלסטינית לא עמדה בהתחייבויות לא לעודד טרור. עתה  אנו מודאגים מהלחצים שיופנו כלפיכם ומבקשים לעמוד בפרץ, ומבקשים לאזן אותם בפניכם בהצגת נתונים ועדויות על הרשות הפלסטינית, על ידי משלחת נפגעי הטרור"

במכתב לנשיא נאמר עוד: "אנו מברכים על כל מהלך בתכנית המאה שיש בה משום תיקון השגיאות של הסכמי אוסלו האיומים שהביאו לנו ולאזור שכול וטרור. מאידך,מתנגדים לכל מהלך שיש בו להעצים את הרשות הפלסטינית" .

במכתבם הם מציבים את גבולות הגזרה של התכנית שלדעתם -כמי שסבלו מהטרור ונאבקים נגדו- אסור לחרוג מהן: 

  • תכנית המאה חייבת  להיות בנויות על מאה אחוז בטחון ואפס ויתורי שטח  לרש"פ. הרש"פ-הפכה כל שטח שקיבלה לשטחי התארגנות של גורמי טרור. 
  • יותר מ1700 נרצחים  שילמו בחייהם, מאז נוסדה הרש'פ פי עשר ויותר מהתקופה המקבילה לפני שהגיעה לאזור.
  • את ההסכם יש לעשות רק בין ארצות הברית לישראל והמדינות הידידותיות בעולם הערבי, ולא  עם הרשות הפלסטינית  שהוכיחה את עצמה כרשות  טרור. בהסתה בהאדרת רוצחים ובתמיכה כספית בהם ובמשפחותיהם.
  • יש לעשות הכל לצמצם את כוחה של  הרש"פ. בוודאי שאין להעביר להם יותר שטחים לשליטתם.
  • אין להעביר לרש"פ סמכויות בטחון נוספות ביו"ש.    

נפגעי הטרור באלמגור מברכים את הנשיא טרמפ וצוותו ואת ראש הממשלה נתניהו וצותו על עצם היוזמה של "תכנית המאה" בניגוד לביקורת שנשמעת מחלקים בימין ובשמאל הם רואים בכך אפשרות לשינוי כוון. "אנו מברכים על כל  מהלך שיכול להביא לתיקון הסכמי אוסלו האומללים וככל שהמאמצים יימשכו בכוון זה נגבה אותם מוסרית ומעשית".