חשד לפשע שנאה: הוצת בית ספר פלסטיני

בית ספר בכפר עינאבוס שליד יצהר הוצת, נזק נגרם לציוד בבית הספר. בנוסף רוסס על אחד הקירות כתובת בעברית: "הורסים בתים? רק לאויבים. דש מקומי אורי". אנשי מז"פ של משטרת ישראל הגיעו למקום ופתחו בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 11:15 ב בשבט התשפ

חשד לפשע שנאה: הוצת בית ספר פלסטיני
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חשד לפשע שנאה נגד פלסטינים: אלמונים השחיתו הלילה (ג') כיתה בבית ספר בכפר עינאבוס שליד יצהר. בנוסף על קיר של בית הספר רוססה הכתובת בעברית "הורסים בתים? רק לאויבים! ד"ש מקומי אורי". משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה בעקבות דיווח על ההצתה וגרימת נזק לציוד. מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל מתארגנים לכניסה לעיירה".

כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי הרסו בשבועות האחרונים שני מבני מגורים במאחז הלא חוקי קומי אורי שליד יצהר. בשירות הביטחון הכללי ובמפלג לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י מנהלים בשבועות האחרונים מאבק עיקש עקב ריבוי פשעי השנאה שמכוונים לערבים ולפלסטינים. 

ארגון "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה, גינה את המעשה. "מדינת ישראל נכשלת פעם נוספת בהגנה שהיא מחוייבת לתת לפלסטינים הנמצאים בתחומי האחריות שלה. פעילי הטרור היהודי הציתו מסגד בירושלים לפני כמה ימים ועכשיו מתקדמים לבית ספר. האם הותרה הרצועה והכל הפקר?".

ביום שישי האחרון דווח על הצתת חדר במסגד בשכונת בית צפאפא בירושלים. גם אז רוססה כתובת דומה "הורסים ליהודים? קומי אורי הורסים לאויבים" - על קירות סמוכים. שלושה צוותי כיבוי והצלה השתלטו על הלהבות במסגד. למקום נגרם נזק קל, והמשטרה חוקרת את נסיבות ההצתה.