היום יחלו דיוני המליאה בכנסת בבקשות החסינות

מליאת הכנסת תתכנס לדיון מיוחד כדי לאשר את הקמת הוועדה שתדון בבקשות החסינות של נתניהו וחיים כ"ץ.אדלשטיין לא יגיע וגוש הימין צפוי להחרים את הדיון, ולא יהיה בלוק 55 מנגד. בחמישי יגיע מנדלבליט לוועדה הראשונה ויציג את כתבי האישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 08:52 ב בשבט התשפ

היום יחלו דיוני המליאה בכנסת בבקשות החסינות
צילום: פלאש 90. אוליבייר פיטוסי

מליאת הכנסת תתכנס היום (ג') לדיון בבקשות החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשעבר חיים כ"ץ. בימין הודיעו כי הם מחרימים את הועדה ולא יגיעו לדיון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא ינחה את הדיון, וכמו כן הוא גם לא ינהל את החלק במליאת הכנסת שיעסוק בוועדת החסינות.

אדלשטיין הודיע: "התנהלתי בממלכתיות אבל אין זה אומר שאני גם צריך להיות חלק מהתעמולה הפסולה של סיעות האופוזיציה על חשבון הכנסת". הערכות הן שבכחול לבן מבינים שאין טעם בדיון ארוך עם הרבה נואמים בשל היעדרות בלוק ה-55, לכן מבקשים במפלגה שיגיעו כמה שיותר להצבעה. כמו כן יו"ר כחול לבן בני גנץ, שישוב היום מהפגישה עם טרמאפ בבית הלבן, לא יספיק להגיע לדיון.

ביום חמישי תחל הוועדה הראשונה אליה גם יגיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיציג תחילה בשעה 9:30 את כתב האישום נגד ח"כ חיים כץ ובשעה 14:30 את כתבי האישום נגד נתניהו. כדי לאשר את הקמת ועדת הכנסת, שתהפוך ל"ועדת החסינות", מספיק רוב רגיל במליאה. למתנגדי חסינות נתניהו יש רוב של 65 חברי כנסת, כך שהחרמת הדיונים במליאה על ידי חברי הכנסת של בלוק הימין היא בעיקר צעד מחאתי.