נתניהו נפגש עם יוסי דגן בבית הלבן בנושא תכנית המאה

ראש הממשלה סקר בפני דגן את חלק מפרטי התכנית, מנגד ראש מועצת שומרון הציג את הקווים האדומים של ההתיישבות. ראש הממשלה הדגיש כי ההתיישבות ביו"ש בראש מעייניו והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 08:20 ב בשבט התשפ

נתניהו נפגש עם יוסי דגן בבית הלבן בנושא תכנית המאה
צילום: לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם בכירי מנהיגי ההתיישבות ביהודה ושומרון ושוחח עמם על תכנית המאה. בין האנשים איתם נפגש היו יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ויו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, אש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי.

לפגישה הם הגיעו כדי להביע תמיכה וחיזוק בראש הממשלה ובנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ולחזק את המגמה להחיל את הריבונות היהודית על כלל מרחבי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובאותה מידה; להציג את הסכנות והקווים האדומים של ההתיישבות לקראת הצגת תכנית המאה. 

ראש הממשלה סקר בפני דגן את חלק מפרטי התכנית, כשלחלק מהם באופן טבעי לא יכול היה להתייחס. ראש הממשלה הדגיש כי ההתיישבות ביו"ש בראש מעייניו והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה. היום (ג') יוצגו יתר פרטי התכנית, והתגובות המלאות יגיעו בהמשך.

צילום: ללא

יוסי דגן אמר לאחר הפגישה: "מצאתי את ראש הממשלה קשוב, יורד לפרטים,וניכר שטובת ארץ ישראל וההתיישבות לנגד עיניו. הצבתי בפני ראש הממשלה את החששות והקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובראשם הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל. אנחנו כאן בוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה וכדי לחזק גם את נשיא ארה"ב טראמפ, כדי שייצא מהדבר הזה ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות היהודים ביהודה ושומרון"

ממועצת יש"ע נמסר: ""באנו לחזק את ראש הממשלה, לעמוד לימינו ולהביא את קולה של כלל ההתיישבות לבית הלבן בצורה ברורה וחדה. היה חשוב לנו לשמוע את הדברים מקרוב ולא מפי השמועה. חידדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה: ריבונות ישראלית, שמירה על שלימות הארץ והמשך פיתוחה ושגשוגה של ההתיישבות".