שמעון כהנר (קצ'ה), הלך לעולמו בגיל 85

אחד מהלוחמים המיתולוגיים של יחידה 101,שמעון קצ'ה כהנר, שימש בעבר כיו״ר ומנכ״ל של אתר ועמותת גבעת התחמושת. הלך לעולמו בגיל 85. במערכת הביטחון הספידו "היה מגדולי הלוחמים שקמו לצה״ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 07:33 ב בשבט התשפ

שמעון כהנר (קצ'ה), הלך לעולמו בגיל 85
צילום: Yossi Zamir/Flash 90

שמעון (קצ'ה) כהנר, מלוחמיה המיתולוגיים של יחידה 101, הלך לעולמו הלילה (ג') בגיל 85. הלווייתו תתקיים בקיבוץ נווה איתן בו התגורר. היה נשוי והשאיר אחריו ארבעה ילדים ושבעה נכדים. כהנר היה מלוחמי יחידת הצנחנים המפורסמת, יחידה 101, מפקד חטיבה, חקלאי, בוקר ומי שדאג כל חייו לשרת את מורשת הצנחנים ולהנחילה לדור הצעיר. במשך תקופה ממושכת היה מנכ"ל אתר גבעת התחמושת בירושלים.

יו"ר ימינה, שר הבטחון נפתלי בנט ספד לכהנר: "קצ׳ה היה מגדולי הלוחמים שקמו לצה״ל. ‏כלוחם ומפקד ביחידה 101 ובצנחנים, קצ׳ה היה שותף בעיצוב ערכי היסוד של צה״ל: מפקד בראש, עמידה במשימה ואי הפקרת לוחמים בשטח. קצ׳ה השתתף בשחרור ירושלים בששת הימים ובצליחת התעלה ביום הכיפורים.
‏מורשתו של קצ׳ה תאיר את הדרך ללוחמי צה״ל. ‏יהי זכרו ברוך".

גם ח"כ והרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ""עצוב על לכתו של קצ׳ה ז״ל. ישראל איבדה איש מופת, צנחן עז רוח, ממקימי יחידה 101 שלחם כתף אל כתף עם מאיר הר ציון ז״ל. קצ׳ה עבורי ייזכר לעד כגיבור ישראל, איש אדמה וחלוץ לפני המחנה, שלקח אחריות להגנת העם והארץ כל חייו. יהי זכרו ברוך!"

קצ'ה גויס ליחידה 101 שהוקמה על ידי אריאל שרון, על ידי לוחם אגדי אחר של היחידה, מאיר הר ציון והשתתף בשורה של פעולות מבצעיות של היחידה. בהמשך עבר לגדוד 890 שם נפצע במהלך פעילות מבצעית באורח אנוש מירי שפגע בבטנו. קצ'ה המשיך בצה"ל והגיע עד לפיקוד חטיבה ולאחר מכן שירות כסגן מפקד אגודה, תוך שהוא מספיק להילחם גם במלחמות ששת הימים, ההתשה, יום הכיפורים ולבנון הראשונה.