בג"ץ אישר את כליאתו של סרבן הגט

בית המשפט העליון אישר בשבוע שעבר החלטה של בית הדין הרבני, לכלוא סרבן גט לשלושה ימי מאסר לאחר שהפר הגבלות שהוטלו עליו בשל סרבנותו. "אזהרת יראו ויראו לכל סרבן גט באשר הוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/20 18:08 א בשבט התשפ

בג"ץ אישר את כליאתו של סרבן הגט
אילוסטרציה. אסיר, צילום: shutterstock

בית המשפט העליון אישר בשבוע שעבר החלטה של בית הדין הרבני, לכלוא סרבן גט לשלושה ימי מאסר לאחר שהפר הגבלות שהוטלו עליו בשל סרבנותו.

מדובר בתיק המתנהל מזה שנתיים בבית הדין הרבני, שבמרכזו סירובו של הבעל להעניק לאשתו גט. לאחר שנתקבלה על ידי בית הדין החלטה על חיוב בגט נגד הבעל, והבעל נותר בסרבנותו, הטיל עליו בית הדיו מספר סנקציות, ביניהן שלילית רישיון הנהיגה שבבעלותו. לאחר שעלה החשד כי הבעל אינו מציית למגבלות שהוטלו עליו, שכר אגף העגונות בבתי הדין הרבניים חוקר פרטי, אשר תיעד את הבעל שהוא נוהג במספר הזדמנויות, למרות שלילת רישיונו.

לאור ממצאי החקירה, קבע בית הדין כי עצם אי קיום ההגבלות הינו בגדר ביזיון בית משפט, אשר בגינו שלח את הבעל לשלושה ימי מאסר. היות והחלטה מסוג זה דורשת את אישורו של בית המשפט העליון, הובא העניין בפני נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שכאמור, אישרה את ההחלטה.

"ידעו כל סרבני גט, שאין הם יכולים להקל ראש בסנקציות אשר מטיל עליהם בית הדין" ציינה עו"ד וטוענת רבנית דינה רייטשיק, מנהלת סניף דרום של ארגון 'יד לאישה' מבית רשת אור תורה סטון, המייצגת את האישה בתיק.  "בהחלטתו, יצא בית המשפט העליון באמירה חד משמעית לסרבנים – המערכת כולה משלבת ידיים אל מול סרבנותכם ונלחמת את מלחמתן של מסורבות הגט" אומרת רייטשיק.

"אנו מודות לרוח הגבית שנתן בית המשפט העליון למאבקנו בסרבני הגט" מוסיפה פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון, "מתן החלטות בדבר חיוב בגט על ידי בתי הדין והסנקציות המוטלות על סרבני הגט בעקבותיהן, הינם בעלי חשיבות רבה במאבק לשחרורן של מסורבות הגט. לאור כך, המסר החד והברור אשר יצא השבוע מבית המשפט העליון, הינו בבחינת אזהרת יראו ויראו לכל סרבן גט באשר הוא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן