הנגיף הסיני: שר הבריאות חתם על צו שיאפשר אשפוז בכפייה

השר ליצמן חתם על צו, המוסיף את הנגיף 'קורונה', שהגיע מסין, לרשימת המחלות המדבקות בישראל. המשמעות: במקרה של התפשטות הנגיף בישראל, המדינה תוכל לנקוט באמצעים חמורים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/20 17:29 א בשבט התשפ

הנגיף הסיני: שר הבריאות חתם על צו שיאפשר אשפוז בכפייה
שר הבריאות ליצמן, צילום: פלאש 90

 

הנגיף 'קורונה', שהגיע מסין מוסיף לעורר בהלה רבה ברחבי העולם. בישראל טרם התגלה הוירוס המדובר, אך במשרד הבריאות נוקטים צעדים לאפשר התמודדות עמו, אם חלילה ינחת גם אצלנו. שר הבריאות, יעקב ליצמן, חתם היום (ב') על צו 'פקודת בריאות העם', לפיו נוסף נגיף הקורונה לרשימת המחלות המדבקות בישראל.

ליצמן אמר כי "החתימה על הצו היא לא מצב חירום, היא נותנת לנו את האפשרות לנקוט בכל הצעדים הנדרשים בעת הצורך". משמעות הצו היא כי אם חלילה יגיע הנגיף לישראל, יוכל משרד הבריאות לנקוט בצעדים חמורים, למשל אשפוז בכפייה של מי שיידבקו בנגיף.

בתוך כך, חברת התעופה הסינית 'סצ’ואן איירליינס' ביטלה את כלל טיסותיה מחוץ לסין, כולל טיסות לישראל וממנה, ותמשיך להפעיל טיסות בתוך סין בלבד, זאת בעקבות החשש כי הנגיף ימשיך לצאת מסין ולהתפשט בעולם. טיסות החברה האחרונות ייצאו ב-9 בפברואר, ויחודשו כמעט חודש לאחר מכן, ב-2 למרץ.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לנושא הנגיף הסיני ואמר כי "אנחנו בתקשורת קרובה עם סין. מעט מקרים דווחו בארה"ב והם בפיקוח צמוד. הצענו לנשיא שי לעזור אם צריך, המומחים שלנו יוצאים מן הכלל".