קשה לו להיפרד: רון קובי מסרב להחזיר את הרכב לעירייה

רון קובי ממשיך לעורר סערות, אחרי שהודח מתפקידו כראש עיריית טבריה, נדרש קובי להחזיר את הרכב אותו קיבל מהעירייה. נכון לעכשיו הוא לא נענה לדרישה ולא החזיר את הרכב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/20 16:48 א בשבט התשפ

קשה לו להיפרד: רון קובי מסרב להחזיר את הרכב לעירייה
צילום: פלאש 90. דייוויד כהן

עברו שבועיים מאז שהודח רון קובי מתפקידו כראש עיריית טבריה, לאחר כישלונו של קובי לאשר את תקציב העירייה במועד. כעת האיש שלא ידע מנוח מעורר סערה חדשה, יום אחרי הדחתו, פנה יושב ראש הועדה הממונה בטבריה, מוני מעתוק, אל רון קובי על מנת שישיב את רכב העירייה שברשותו, אבל עד כה קובי לא נענה לפניה.

רון קובי, שסירב לקבל עליו את הדין עתר לבג"ץ נגד ההחלטה לפטרו, ולכן דרש להשאיר אצלו את הרכב עד לקבלת ההחלטה בבג"ץ. למרות בקשתו, בג"ץ לא הוציא צו מניעה שישהה את הדחתו. הועדה הממונה בטבריה התנגדה לכך, וטענה שאין לו סמכות והוא מחויב להחזיר את הרכב מיד. בפניה האחרונה שנעשתה היום השיב קובי שהוא מחוץ לעיר ויחזיר את הרכב מחר. בעירייה דחו גם את הבקשה הזאת והודיעו לו שהוא מחויב להחזיר את הרכב עוד היום, כך דווח באתר וואלה.

בשבוע הבא צפוי להתקיים הדיון בבג"ץ שיעסוק בעתירתו, שבה הוא מבקש מבג"ץ להורות על החזרתו לתפקיד. בעקבות ההדחה כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק,  ליו״ר הועדה הממונה טבריה. לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים. בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.