תפילת ראש חודש בכותל: נשות הכותל הגניבו ספר תורה לרחבה

נשות הכותל הגניבו ספר תורה למקום תפילתן, בכדי לקרוא את פרשת ראש החודש, וזאת בניגוד לתקנות. במקום התפתחה תגרה בין הנשים לקהלים האחרים. בצלאל זיני: "קוראים לרב הכותל להפסיק את החרפה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/01/20 09:12 א בשבט התשפ

תפילת ראש חודש בכותל: נשות הכותל הגניבו ספר תורה לרחבה
נשות הכותל. פרובוקציה נוספת, צילום: נשות הכותל

מעל 350 מנשות הכותל הגיעו להתפלל היום את תפילת ראש חודש ועוררו פרובוקציה במקום. על פי הדיווח, הנשים, הגניבו ספר תורה לעזרת הנשים, כפי שאיימו שיעשו, בניגוד לתקנות במקום לפיהם אין להכניס ספר תורה מבחוץ לרחבת הכותל.

במקביל אליהן,התפללו ברחבת הכותל המערבי עוד כ 1,000 בנות אולפנה אורתודוקסיות. 

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל: ״החודש הייתה לנו המצווה והזכות לקרוא בתורה בכותל, בספר תורה. אנו מצרות על כך שבהוראת  רב הכותל, אנו צריכות להתחבא, ולהכניס את הספר לרחבה, כאילו טמנו פצצה בכותל המערבי. אנחנו נמשיך להיאבק על זכות התפילה של נשים בכותל המערבי מידי חודש בחודשו

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל סיפר: "מרגש לראות את המאות הרבות של הבנות הצדיקות שהגיעו מכל רחבי הארץ למרות הקור העז, אבל מצער מאוד שהן צריכות להתמודד עם התמונות הקשות של הפרובוקציה שמייצרת אותה קבוצת נשים קטנה וקיצונית, פורעת החוק, ששוב הגניבו ספר תורה לרחבת הכותל בניגוד לחוק. אנחנו קוראים לרב הכותל להפסיק את החרפה הזו ולפעול ביד תקיפה כדי לחדול את הפרובוקציה, כולל צווי הרחקה מהמקום, כפי שנוהגים בפורעי חוק בכל מקום"