בעקבות התאבדות המתמחה: ליצמן מקים ועדה שתבחן את מקרי ההתאבדויות

אמש התאבד מתמחה רביעי בבית החולים סורוקה. שר הבריאות מקים ועדה שתבחן את רצף ההתאבדויות. יו"ר ארגון המתמחים: "היו חייבים לטפל כבר מההתאבדות השנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/20 20:24 כט בטבת התשפ

בעקבות התאבדות המתמחה: ליצמן מקים ועדה שתבחן את מקרי ההתאבדויות
ליצמן. יבחן את ההתאבדויות, צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן מינה הערב (א') ועדה ציבורית שתבחן את ארבעת מקרי האובדנות בבית החולים סורוקה בבאר שבע. זאת, לאחר התאבדות של רופא מתמחה נוסף בבית החולים - שהיה הרביעי שהתאבד, זאת בפרק זמן של שנה וחצי בלבד.

"הוועדה הציבורית תציע מתווה להמשך פעילות ההתערבות בנושאים של מצוקה נפשית בקרב אנשי הסגל, והדרכים למניעתה", מסר ליצמן,  "לצערנו מדובר בתופעה מוכרת במערכת הבריאות בארץ ובעולם, ואנו מקווים שהמערכת כולה תשפר את דרכי ההתערבות כתוצאה מעבודת הוועדה".

חברי הועדה יחלו את עבודתם בימים הקרובים ובראשם תעמוד שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, נאוה בן-אור. בוועדה ייקחו חלק יו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות ומנהל המרכז לבריאות הנפש גהה, פרופ' גיל זלצמן, ונציג משרד הבריאות, הפסיכולוג הראשי של המשרד, גבי פרץ.

מוקדם יותר התראיינה ד"ר ריי ביטון מאיגוד המתמחים ל - FM 104.5 ואמרה כי "במרכז ניתן לווסת את העומסים השונים בקרב צוות רפואי, בפריפריה רואים עומס בלתי ניתן לתיאור במערכת הרפואה הציבורית, תורניות קשות, 26 שעות ללא שינה.  בפריפריה יש 8-9 תורנויות בחודש, אין תנאים לחיי משפחה ולא תנאים נפשיים ופיזיים. אני עדיין חושבת שהכתובת על הקיר, וחייבים לטפל כבר מההתאבדות השנייה ולא להקים ועדת חקירה דחופה בהתאבדות הרביעית."

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן