ישנו חשש כי גנץ יסרב להזמנתו של טראמפ ולא יגיע לארה"ב

הבית הלבן צפוי לפרסם הודעה על 'תכנית המאה'. ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הוזמנו לארה"ב, לקראת הצגתה של 'תכנית טראמפ', לשלום במזרח התיכון, אך כעת גורמים בכחול לבן מודיעים כי גנץ יבטל הגעתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/20 19:00 כח בטבת התשפ

ישנו חשש כי גנץ יסרב להזמנתו של טראמפ ולא יגיע לארה"ב
ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי שדווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכן יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צפויים לצאת בשבוע הבא לארה"ב, לקראת הצגת "תכנית המאה",  גורמים בכחול לבן מסרו כי יו"ר המפלגה צפוי להיעדר מהפגישה בוושינגטון, כך דווח בחדשות 12. הערב ינאם גנץ ויתייחס לנושא בשידור חי. 

"תכנית המאה", של נשיא ארה"ב טראמפ, לשלום במזרח התיכון בין ישראל והפלסטינים ובין ישראל ומדינות ערב, ייתכן ותצא כבר השבוע, הערכות שונות בישראל מדברות על כך שהתכנית תכלול את החלת הריבונות הישראלית על רוב או אפילו על כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, וכן הזזת הגבול הישראלי מזרחה, כלומר החלת ריבונות, ברמה כזו או אחרת, על חלקים גדולים מבקעת הירדן.

אתמול פורסם גם כן בחדשות 12, כי הפלסטינים דוחים את העסקה של ארה"ב על הסף, ומקווים שגם ירדן, שחוששת מסיפוק הבקעה, תפעל לסיכולה. בישראל ישנו חשש כי ההחלטה עלולה להוביל להסלמה בקרב הפלסטינים, וקיים סיכוי ממשי שהתיאום הביטחוני בין הרשות לישראל יופסק.