הוירוס הסיני מתפשט, משרד הבריאות הודיע שלישראל הוא לא הגיע

הרשויות בסין ממשיכות במאמץ רחב-ההיקף שלהן לעצור את התפשטותו של נגיף הקורונה החדש, שגבה עד כה את חייהם של 41 איש. שני ישראלים ותיירת סינית ששבו מסין אושפזו בבידוד מחשש שלקו בנגיף. משרד הבריאות: נשלל החשש להידבקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/20 18:29 כח בטבת התשפ

הוירוס הסיני מתפשט, משרד הבריאות הודיע שלישראל הוא לא הגיע
אילוסטרציה, צילום: pixabay

נגיף הקורונה החדש גבה עד כה את חייהם של 41 איש. בהלת הנגיף מובילה את הרשויות הסיניות להטיל הגבלות תנועה גם בבירה, והאוטובוסים הבינעירוניים אל ומחוץ לבייג'ינג יופסקו מחר. גם הטיולים המאורגנים בתוך סין ובחו"ל יבוטלו. חברת אל על הודיעה כי תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיס טיסה לסין ליציאות בשבועיים הקרובים, לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי שינוי וטיפול. נשיא סין הבטיח לנצח במאבק, אך מזהיר: "התפשטות הנגיף מואצת". 

 שני ישראלים ותיירת סינית ששבו מסין אושפזו בבידוד מחשש שלקו בנגיף, באחד המקרים אושפז גבר בן 35 בבית החולים הדסה עין כרם, אך בדיקות מעבדה העלו כי לא מדובר בווירוס הקורונה. בבית החולים שיבא בתל השומר שללו גם כן כי אין חשש והנגיף לא הגיע. תיירת סינית אושפזה בבית החולים בבית ג'אלה שברשות הפלסטינית.

ממשרד הבריאות מסרו: "נשללו שלושה מקרים של חשש להידבקות בנגיף הקורונה הסיני לאחר בדיקות בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא תל השומר". ביום חמישי האחרון, הפיץ משרד הבריאות חוזר עם הנחיות מדויקות לכל בתי החולין כיצד לפעול בנוגע לחשודים כנושאים את הנגיף.

על פי החוזר, כל אדם ששהה בשבועיים האחרונים בעיר ווהאן בסין ויש לו תסמינים של חום או בעיות בדרכי הנשימה, צריך להגיע לבית חולים בהקדם האפשרי, ומרגע שנקלט במרכז הרפואי, יש לשים אותו בבידוד. הצוות הרפואי מתמגן מפני הידבקות והמטופל עובר את כל הבדיקות לווירוסים למיניהם. אם תוצאות כל הבדיקות מתגלות כשליליות, יישלחו הדגימות שנלקחו ממנו אל המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר, ושם יידעו לזהות את הנגיף ממשפחת הקורונה.