עוקף משמאל? למרות הסכמת טראמפ, נתניהו מתנגד להחלת הריבונות ביישובי יו"ש

על פי גורמים בכירים בממשל האמריקאי: ראש הממשלה התנגד להחלת ריבונות על היישובים היהודים ביהודה ושומרון, למרות הסכמתו של הנשיא האמריקאי והציע להחיל את הריבונות הישראלית רק בבקעת הירדן. ראש מועצה אזורית שומרון ממחה על ההחלטה: "מתקשה להאמין שנתניהו יתכחש לכל הבטחותיו. יש קווים אדומים שלא נחצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/20 10:16 כז בטבת התשפ

עוקף משמאל? למרות הסכמת טראמפ, נתניהו מתנגד להחלת הריבונות ביישובי יו"ש
צילום: shutterstock

לאור הפרסומים כי בשבועות הקרובים תפורסם תוכנית המאה, במסגרתה תציע ארה"ב להחיל ריבונות על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון,  בכירים בממשל האמריקאי מדווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע התנגדות להחלת הריבונות ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון ותומך בהחלת ריבונות בבקעה בלבד. כל זאת על אף עמדתו החיובית של נשיא ארצות הברית טראמפ כלפי החלת הריבונות ביהודה ושומרון. 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הביע פליאה ואמר: "אני מתקשה להאמין שראש הממשלה יתכחש לכל הבטחותיו. לא יעלה על הדעת שקיימת הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות ביהודה ושומרון וראש הממשלה יתנגד. חיכינו שנים רבות לרגע ההיסטורי הזה, ואנחנו מצפים שהוא יתממש במלואו". 

דגן הוסיף והדגיש את הקווים האדומים של ההתיישבות שלא יחצו. לדבריו: "לא נקבל החלטה על מדינה פלסטינית, לא לחלוקה בין גושי התיישבות  למה שמכונה מחוץ  לגושי ההתיישבות, לא להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח  מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי c ל b  ונסיגות נוספות".

נזכיר כי אמש (ה') לאחר שהסתיים פורום השואה, נתניהו וגנץ הוזמנו לבית הלבן בכדי לחשוף את תכנית המאה של הנשיא האמריקאי, אולם הצד הפלסטיני לא הוזמן.