לראשונה: הפלסטינים החזירו חוב של מאות מיליונים לחברת החשמל

חברת החשמל הפלסטינית החזירה חוב של 740 מיליון שקלים לחברת החשמל. עם זאת, עדיין קיים חוב של מיליארד ש"ח. בחברת החשמל מצפים לקבל את הסכום בקרוב ועד אז החזירו את אספקת החשמל לשטחי הרשות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/01/20 11:38 כו בטבת התשפ

לראשונה: הפלסטינים החזירו חוב של מאות מיליונים לחברת החשמל
חברת החשמל. קיבלה חלק מהחוב, צילום: יוסי וייס

לראשונה, הפלסטינים העבירו את חובם לחברת החשמל. חברת החשמל הפלסטינית העבירה 740 מיליון ש"ח לישראל, כאשר היתרה עומדת על מיליארד ש"ח. בעקבות התשלום, חברת החשמל תפסיק את הניתוקים מתוך תקווה לקבל את הסכום המלא בהמשך.

חוב זה מוחזר יממה בודדת לאחר שהוחזר חוב נוסף, בגובה 920 מיליון ש"ח. את התשלום ביצעה חברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י). עם זאת, עדיין קיים חוב חשמל לישראל בגובה של מיליארד שקלים, ובחברת החשמל מקווים לקבל בקרוב גם את הסכום הזה. בכל אופן, נכון לכרגע החליטו בחברה להפסיק את נוהל התיקון ולהזרים חשמל חזרה לשטחי הרשות הפלשטינית.

ההסדר הגיע לאחר שבועות של צמצום באספקת חשמל סדירה לשטחי הרשות וזאת בשל החוב הכבד, וכעת הרשות למעשה מעבירה חוב מצטבר משנת 2016. לדברי חברת החשמל "מהלך זה של תשלום רוב החוב שנצבר מאז 2016, הוא פריצת דרך במגעים בין הצדדים ומהווה בסיס לפתרון כולל שאליו שאפים הצדדים להגיע."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן