נשיא אוקראינה ויתר על מקומו בטקס לטובת ניצולים

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ויתר על מקומו בטקס ביד ושם לטובת ניצולי שואה שלא הצליחו להשיג כרטיסים בשל הכמות המצומצמת. "מגיע לאנשים האלה את כל הכבוד". ביד ושם לא היו מרוצים מההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/20 10:10 כו בטבת התשפ

נשיא אוקראינה ויתר על מקומו בטקס לטובת ניצולים
ולדימיר זלנסקי, צילום: shutterstock

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע היום (חמישי) כי הוא ואנשיו יוותרו על מקומותיהם בטקס של פורום השואה הבינלאומי ב"יד ושם", לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, לטובת ניצולי שואה שביקשו להגיע אך לא נמצאו עבורם כרטיסים. אחרי שמספר שרים בישראל עשו מהלך דומה כעת גם זלנסקי מצטרף.

זלנסקי צייץ בטוויטר שלו: "שמעתי שלא עלה בידם של ניצולי שואה רבים להשתתף בפורום השואה הבינלאומי, המשלחת האוקראינית תתן להם את המקומות שלה, בדומה לכמה שרים ישראלים. מגיע לאנשים האלה את כל הכבוד". הנשיא הבהיר כי ייקח חלק ביתר האירועים.

הנשיא זלנסקי יהודי בעצמו נחת לפנות בוקר בישראל, וזהו ביקורו הראשון בארץ. את פניו קיבל השר זאב אלקין.

ב"יד ושם" לא היו מרוצים מהחלטתו של זלנסקי, ובהודעה שפרסמו כתבו כי "הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה כי מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכתורתו 'זוכרים את השואה נלחמים באנטישמיות'".