מלך ספרד: שיכחת השואה לא רק תפגע בנרצחים, היא תהיה מסוכנת

מלך ספרד נאם בארוחת הערב החגיגית אצל נשיא המדינה, ביריית הפתיחה של פורום השואה הבינלאומי. בהמשך הערב ינאמו מנהיגים נוספים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 22/01/20 21:43 כה בטבת התשפ

מלך ספרד: שיכחת השואה לא רק תפגע בנרצחים, היא תהיה מסוכנת
ריבלין ומלך ספרד, צילום: מארק ניימן / לע״מ

יריית הפתיחה לפורום השואה הבינלאומי החלה במשכנו של נשיא המדינה רובי ריבלין, המארח את מנהיגי אומות העולם. מי שנשא דברים הוא מלך ספרד, פליפה השישי שאמר במעמד: "מדובר באסיפה מדהימה של מנהיגים המחויבים לזיכרון, למטרה צודקת ולמחויבות מוסרית. 75 שנים אחרי, העולם לא שוכח, העולם עדיין זוכר. לשכוח את השואה לא רק תפגע בכבוד זכרם של מיליונים - אלא תהיה מסוכנת. אנחנו יודעים שברבריות יכולה לצמוח באופן לא צפוי".

פליפה השישי קרא להילחם "בשנאה, בבורות ובחוסר אמפתיה אנושית" והסביר כי "אין מקום לגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות. אנחנו עדים לעלייה במתקפות מחרידות נגד יהודים בחלקים מסוימים של העולם. יש עוד אומות רבות שנוכחות פה שעושות מאמצים דומים, אבל אני נשאר אופטימי כשאנחנו דואגים לכך שהמילים שאנחנו חוזרים עליהם כל כך הרבה פעמים - לעולם לא עוד - יישמרו כעקרון מנחה". את דבריו סיים פליפה במילים בעברית: "לעולם לא עוד".

מי שכבר הספיק לנחות ולהיפגש הוא נשיא צרפת עמנואל מקרון, שגם שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אנו נהיה יחדיו ביד ושם לצד מנהיגי מדינות וממשלות, לצידם של ניצולים וחסידי אומות העולם. באתי לשאת את הקריאה האוניברסלית של יד ושם, קריאה חשובה מאי פעם."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן