ההצפות בחיל האוויר: 3 מטוסי קרב הושבתו

ההצפות בבסיס חצור: חמישה מטוסים יחזרו לתפקוד כבר בימים הקרובים, ושלושה מטוסים, שהיו במפלס מים גבוה יותר משאר המטוסים במהלך ההצפה, יחזרו לתפקוד רק בעוד חודשיים-שלושה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 22:39 כד בטבת התשפ

ההצפות בחיל האוויר: 3 מטוסי קרב הושבתו
צילום: shutterstock

בצל ההצפות הגדולות בבסיס חצור שגרמו לפגיעה קשה בעשרות מיליוני שקלים למטוסי חיל האוויר, בכיר בחיל סיפר הערב (ג'), כי שלושה מטוסי קרב יושבתו לתקופה של כשלושה חודשים עקב הפגיעה הקשה. 

דברי הבכיר: "טעינו, היינו צריכים לפנות את המטוסים בזמן. צוות מומחים החל בעבודתו ויגיש דוח בעוד כחודשיים. עשינו הרבה פעילות מסביב לשעון בבסיס שאבנו מים מהדירים התת-קרקעיים וגררנו את כל המטוסים למוסך. חמישה מטוסים יחזרו לטיסה בימים הקרובים, שלושה מטוסים יחזרו רק בעוד שלושה חודשים". 

צוות המומחים שהוקם בצה"ל לאחר האירוע, ביצע עבודת תחקיר מעמיקה בנושא ואמש הציג את הממצאים, מהם עולה כי חמישה מטוסים יחזרו לתפקוד כבר בימים הקרובים, ושלושה מטוסים, שהיו במפלס מים גבוה יותר משאר המטוסים במהלך ההצפה, יחזרו לתפקוד רק בעוד חודשיים-שלושה. 

המטוסים עברו בדיקות מעמיקות על ידי המערך הטכני של חיל האוויר אך כיוון שהרכיבים האלקטרוניים בתוך המטוס עלולים היו להיפגע בהצפה, בחיל מעדיפים לא לקחת שום סיכון ולהעבירם טיפול רחב יותר. 

עוד נמסר: "היינו צריכים לפנות את המטוסים בזמן.  הניקוד בבסיס כעת עובד טוב לקיים שיתוף פעולה עם המועצות האזוריות בחוץ. אם תהיה התראה על שיטפונות בעתיד נפנה את המטוסים - לא נחכה".