החל מהערב יחל משפטו של טראמפ מול הסנאט

הנשיא טראמפ יהפוך הערב לנשיא השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית שמועמד להדחה בסנאט. בינתיים טראמפ בשוויץ נאם בפורום הכלכלי העולמי ושיבח את המצב הכלכלי של מדינתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 17:27 כד בטבת התשפ

החל מהערב יחל משפטו של טראמפ מול הסנאט
צילום: shutterstock

בפעם השלישית בהיסטוריה נשיא אמריקני עומד למשפט הדחה בפני הסנאט. בתיאוריה ייתכן וטראמפ יודח במשפט, אך הדחה באמת אינה צפויה. אחרי שבית הנבחרים האמריקני הצביע בעד קיום הליך ההדחה נגד טראמפ, הערב יתנהל נגדו משפט בסנאט. גם אם טראמפ נמצא אשם בעבירות המיוחסות לו, המשמעויות הן רק פוליטיות ולא פליליות, הוא יכול להיות מודח מתפקידו אך לא לשבת בכלא.

הנשיא טראמפ מואשם בשני סעיפים. על פי הראשון הוא מואשם שביקש עזרה מממשלת אוקראינה כדי להגביר את סיכוייו להיבחר מחדש בנובמבר הקרוב. על פי הסעיף השני, טראמפ שיבש הליכי חקירה כשהבית הלבן סירב לאפשר לצוותו של טראמפ להעיד בשימוע לקראת המשפט.

בינתיים טראמפ נמצא בכלל בשוויץ ונאם בפורום הכלכלי העולמי, בנאומו שיבח את ההשגים הכלכליים במדינתו מאז נבחר לנשיאות: "היום אני גאה להכריז שארה"ב נמצאת בעיצומו של שגשוג כלכלי, כזה שהעולם מעולם לא ראה בעבר". כמו כן יצא נגד נביאי הזעם על הידרדרות מצב האקלים בעולם "זו לא העת לפסימיזם, זו העת לאופטימיות"