רבה הראשי של רוסיה: יש תחושה חיובית לגבי שחרור יששכר

הרב ברל לזר התייחס לסיכויי שחרור נעמה יששכר מהכלא הרוסי וטען כי בתחושה - השחרור קרב. "היא עשתה טעות אבל סבלה מספיק. הגיע הזמן לחזור הביתה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/01/20 10:54 כד בטבת התשפ

רבה הראשי של רוסיה: יש תחושה חיובית לגבי שחרור יששכר
הרב לזר. תחושה חיובית, צילום: shutterstock

הרב ברל לזר, רבה הראשי של רוסיה, התייחס בראיון ל- ynet למצב סביב נעמה יששכר, ולדיבורים כל כך שתשוחרר בקרוב. לזר אמר כי "אני חושב שזה די הכיוון, אבל לא יודע לומר באיזו שעה זה יקרה או באיזה יום. מצב הרוח וההרגשה היא חיובית, אני חושב שסוף סוף אנחנו מתקרבים לסוף, עברנו תקופה מאוד קשה."

הרב נשאל עד כמה התקשורת המקומית מסקרת את נושא יששכר וטען שהנושא ירד מסדר היום: "לא מדברים על זה כל כך, היה הרבה זמן שהנושא עלה אבל היום ברוך השם המצב שקט ולדעתנו זה טוב. זה סיפור של בחורה שאנחנו לא מבינים למה קיבלה עונש כזה. ברחוב, אנשים מבינים שהשחרור שלה יהיה חיובי – גם ביחסים בין שתי המדינות וגם בנושא ההומניטרי. היא עשתה טעות, אבל סבלה מספיק. הגיע הזמן לחזור הביתה."

"אנשים שלנו מבקרים כל הזמן", הוסיף לזר, "יש לנו צוות שלם שעובד עם אנשים שנמצאים במצוקה ובכלא, ומבקרים כמה שיכולים. מביאים לה אוכל, כל מה שאפשר לתת לה, מורל, תמיכה בכל הדרכים, עושים את המקסימום."

לזר נשאל בנוסף על התחושות ברחוב הרוסי, והתייחס להלך הרוח כלפי הבקשה לשחררה: "אני לא יכול לדבר בשם כל תושבי רוסיה, אך אני יכול להגיד שמה שמרגישים זה שאנשים מבינים שדבר נכון יהיה שהיא תחזור הביתה. אנחנו מקווים שנשמע בשורות טובות בנושא הזה."