בית המשפט קבע: יום שישי בערב - לא שבת

בית המשפט לתעבורה בירושלים קיבל את ערעורו של אזרח שקיבל דו"ח על נסיעה בשבת במקום אסור, כיוון שלא הבין שב"שבת", הכוונה היא גם ליום שישי בערב, וסבר כי מדובר ביום בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 22:44 כג בטבת התשפ

בית המשפט קבע: יום שישי בערב - לא שבת
דו"ח חניה. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

יום שישי אינו שבת? בית המשפט לענייני תעבורה בירושלים קיבל השבוע את ערעורו של אזרח, שקיבל דו"ח משוטר כשנסע ביום שישי, לאחר כניסת השבת, ברחוב בתי מחסה שברובע היהודי בירושלים. 

האזרח נכנס עם רכבו לכביש, על אף התמרור המוצב בכניסה, האוסר על נסיעה במקום בשבתות וחגים, וקיבל דו"ח משוטר על נסיעה אסורה. בבית המשפט טען, באמצעות עורכי דינו לירון ואסף אורון, כי נוסח התמרור 'בשבתות ובחגים', אינו מובן כל צרכו, וכי ניתן לפרש אותו כאיסור על נסיעה ביום השבת בלבד, ולא בערב. 

שופטת בית המשפט, שרית זוכוביצקי-אורי, קיבלה את טענת האזרח ופטרה אותו מן הדו"ח. "במקרה דנן ישנה אפשרות שאינה בלתי סבירה להבין את המסר על התמרור לפיה לא קיימת הגבלה לכניסה לדרך בה הוצב ביום שישי, במיוחד כאשר מדובר ברכב החולף על פני התמרור ומשכך מחייב קליטה מהירה ומידית של המסר". כתבה השופטת בהחלטתה.

עורכי הדין של האזרח, לירון ואסף אורון, אמרו לאתר 'כל העיר', כי "החובה לציית לתמרור מותנית בהיות הוראת התמרור ברורה. כאשר הוראתו אינה ברורה או לחילופין, יכול שתשתמע לשני פנים, יפרשו את הוראת התמרור לטובת הנאשם; אפילו אם ברור לכל כי תכלית הצבת התמרור הינה מניעת כניסה לאיזור החל מכניסת השבת ועד צאתה".