בשמאל חלוקים על פסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד

היבא יזבק, המתמודדת לכנסת מטעם הרשימה המשותפת, הביעה בעבר תמיכה בטרור. כעת הדעות בגוש השמאל האם לפסול אותה חלוקות, איציק שמולי: "העתירה מוצדקת מאין כמותה", יאיר גולן: "לא לפסול אזרחית שומרת חוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 13:37 כג בטבת התשפ

בשמאל חלוקים על פסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד
ח"כ היבא יזבק, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

הבקשה מועדת הבחירות לפסול את ח"כ היבא יזבק מהתמודדות לכנסת, גורמת למחלוקות בגוש השמאל. בבקשה נטען כי יזבק הביעה צער על חיסול המחבל סמיר קונטאר ובירכה את המחבל ראווי סולטאני שהורשע בקשר עם חיזבאללה ובניסיון התנקשות בגבי אשכנזי. יזבק אף ספגה ביוקרת בעבר מנשיאת בית המשפט העליון על תמיכתה בטרור.

בעוד שבליכוד ובכחול לבן יש הסגמה על המהלך בשמאל הדעות חלוקות, איציק שמולי ממפלגת העבודה טוען: "העתירה לפסילתה של ח"כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בג"ץ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה".

מנגד יאיר גולן ממרצ חושב אחרת, ומסתייג מפסילתה: "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית. בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן