חוטובלי בתפוצות, הנגבי בחקלאות: נתניהו החליט על סבב מינויי שרים

לאחר הביקורת, ראש הממשלה החליט למנות את השר אופיר אקוניס לשר העבודה והרווחה בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה ואת הנגבי לשר החקלאות בנוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 10:53 כג בטבת התשפ

חוטובלי בתפוצות, הנגבי בחקלאות: נתניהו החליט על סבב מינויי שרים
יפטר את סגני השר? נתניהו חוטובלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שנאלץ לוותר על תפקידי השרים בעקבות כתבי האישום נגדו, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על סבב מינויי שרים. השר צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות בנוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי השר אופיר אקוניס ימונה לשר העבודה והרווחה בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה.

המינוי החדש הוא של סגנית השר ציפי חוטובלי,שתמונה לשרת התפוצות ולא ימונה סגן במקומה במשרד החוץ. בנוסף סגן השר משולם נהרי ימונה לסגן שר העבודה והרווחה במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה.

השר אופיר אקוניס הודה לראש הממשלה: "מודה לראש הממשלה על הבעת אמון מקצועית ואישית. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא מהחשובים שבמשרדי הממשלה שמעניק שירותים חיוניים לאזרחי ישראל ואני מתכוון לפעול בו למען כל אזרחי ישראל - באשר הם".

ישיבת הממשלה בבקעת הירדן, היום

ישיבת הממשלה בבקעת הירדן, היוםצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

עוד הוסיף השר אקוניס שעם אישור הממשלה ייכנס לתפקידו החדש בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה, כי ייפגש עוד השבוע עם הנהלת המשרד ועובדיו ויפעל לטיפול מהיר בסוגיות העיקריות שעומדות על סדר היום החברתי של מדינת ישראל.

ח״כ תמר זנדברג ביקרה את מינויה של חוטובלי: ״הממשלה ששמה פס על יהודי העולם לטובת ברית פוליטית אינטרסנטית בכנסת. כסגנית שר החוץ, חוטובלי זלזלה ביהדות התפוצות וחבטה בכל מי שאינו יהודי אורתודוקס. שדרוגה לשרת תפוצות, אחרי הנזק שכבר עשתה, מוכיח שאין זה טעות, אלא מדיניות הממשלה לשים פס על יהודי העולם - לטובת ברית פוליטית אינטרסנטית בכנסת״.

נתניהו נאלץ להתמודד עם ביקורת חריפה על כך שהוא ממנה שרים רבים בתקופת ממשלת מעבר שהכנסת אינה יכולה לאשר ולכן החליט להעניק את המשרדים לשרים קיימים. חוטובלי, כאמור, קיבלה תיק חדש לגמרי ותמונה לשרה בקרוב.