הנסיך הארי על הפרישה: "לא הייתה ברירה"

לראשונה מאז ההודעה המפתיעה כי הזוג המלכותי הנסיך הארי ומייגן מרקל נוסג מבית המלוכה, מדבר הארי על המהלך בכנס התרמה למען נשאי HIV וחולי איידס. "בריטניה היא הבית שלי, המקום שאני אוהב, וזה לעולם לא ישתנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/20 07:44 כג בטבת התשפ

הנסיך הארי על הפרישה: "לא הייתה ברירה"
צילום: shutterstock

בנאום ראשון שנשא מאז הודיע הנסיך הארי יחד עם בת זוגו מייגן מקרל על פרישתם מבית המלוכה, אמר אמש (א') דוכס סאסקס כי לא נותרה לזוג אופציה אחרת, אלא "לקחת צעד אחורה". "אני יכול רק לדמיין מה שמעתם או קראתם בשבועות האחרונים", פתח הארי את דבריו מיד לאחר שבירך את הנוכחים שהגיעו לערב ההתרמה למען נשאי HIV וחולי איידס, והמשיך: "לכן אני רוצה שתשמעו את האמת ממני, לא כנסיך או דוכס, אלא כהארי, אותו אדם שרבים מכם צפו בו מתבגר במהלך ה-35 שנים האחרונות. בריטניה היא הבית שלי, המקום שאני אוהב, וזה לעולם לא ישתנה".

בנאומו הבהיר כי התוצאה של המהלך לא הייתה זו אליה הוא כיוון. "קיווינו שנוכל להמשיך לשרת את המלכה, את חבר העמים הבריטי ואת חבריי לובשי המדים, אך ללא מימון ציבורי. לצערנו, הדבר לא היה אפשרי. קיבלתי את זה בידיעה שזה לא משנה את מי שאני, או את המחויבויות שלי לממלכה".

הארי הוסיף והתייחס לאתגרים הגדולים שהוצבו בפניהם, ואמר: "שנינו עושים כל שבכוחנו לייצג את המדינה בכבוד. כשהתחתנו, מייגן ואני היינו נרגשים ומלאי תקווה, היינו כאן כדי לשרת. זה גורם לי לעצב גדול שזה הגיע למצב הזה. ההחלטה שקיבלתי עבורי ועבור אשתי, אינה החלטה שקיבלתי בקלות. זה הוחלט אחרי חודשים ארוכים של שיחות ואחרי המון שנים של אתגרים - ואני יודע שלא תמיד הצלחתי לעמוד בהם כמצופה, אבל לא הייתה לי שום אפשרות אחרת. אני רוצה להסביר שאנחנו לא בורחים. התקווה שלנו הייתה להמשיך לשרת את המלכה, את העם, את חובותיי למילואים - אבל ללא מימון. לצערי זה לא היה אפשרי. אני מקווה שאתם מבינים שזה היה חייב לקרות, שהייתי חייב לקחת צעד אחורה עם משפחתי כדי שנוכל לקחת צעד קדימה למה שאני מקווה שיהיו חיים שלווים יותר"