פעם נוספת: המשטרה לא אפשרה לעצור מפגש עם עורך דין

דור עובד, פעיל ימין, עוכב לחקירה לאחר שנחשד כמי שמתכוון לבצע פשע שנאה. על עובד נאסר להיפגש עם עורך דין למשך כשבוע, ואף הופעלה עליו אלימות לטענתו. "שירות הביטחון מתפרע כשמדובר בנוער גבעות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/01/20 18:24 כב בטבת התשפ

פעם נוספת: המשטרה לא אפשרה לעצור מפגש עם עורך דין
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פעם נוספת: המשטרה לא מאפשרת לחשוד להיפגש עם עורך דין. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (א') כתב אישום כנגד דור עובד בחשד לפשע שנאו מצדו כלפי ערבים באבו גוש. על פי כתב האישום, עובד, פעיל ימין, הגיע מצויד במכל דלק וסכין וזאת במטרה להשחית רכוש של תושבים במקום. במשטרה טענו כי הפעולה נעשתה "ממניע גזעני של עוינות לציבור הערבי".

מעובד, כאמור, נאסר להיפגש עם עורך דין, תוך שהוא טעון לאלימות שהופעלה עליו במהלך חקירתו. עובד נידון לאחרונה למאסר בגין הסתה לאלימות, וכן הורשע בעבר גם בעבירות ממניע של גזענות. עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את הנאשם מטעם ארגון חוננו תקף את התנהלות שב"כ "כתב האישום שהוגש היום מוכיח באופן חד משמעי את הפגיעה בזכויות של הנאשם, את העובדה ששירות הביטחון מתפרע שמדובר בנערי גבעות. לא יכול להיות מצב שבסופו של יום אנחנו מגיעים לבית המשפט עם כתב אישום שיכל להיחקר בשלושה ימים על ידי תחנת משטרה מקומית בירושלים".

עוד עולה מכתב האישום, כי עובד הגיע בתחילת ינואר עם אוטובוס לאבו גוש כאשר הוא נושא איתו מכל דלק וסכין. עובד החל לצעוד לכיוון היישוב כשהוא עוטה כפפות, תרסיס צבע, מצית וגז פלפל וזאת בכוונה לבצע פשע שנאה. ניידת שסיירה במקום באותה שעה הבחינה בו ועיכבה אותו לחקירה, תוך שהוא מנסה להסתיר את סכינו מהשוטרים. המעשים נעשו "בכוונה להוציא לפעול פעולת 'תג מחיר', לפגוע ברכוש של אנשי הכפר ולרסס כיתוב מתוך מניע להשפיל, לבזות, לגלות איבה עוינות ואלימות ולגרום מדנים כלפי ציבור ואוכלוסייה בשל השתייכותה למגזר הערבי", נכתב בכתב האישום.

לעובד מיוחסות עבירות של ניסיון השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש הליכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

 

  •