קריאה לרב פרץ: מנע את סגירת הממ"ד ביפו

בתנועת נאמני תורה ועבודה מצטרפים למאבק נגד סגירת בית הספר הממלכתי דתי היחיד ביפו: "מדובר במוסד בן 115 תלמידים. בהיעדר ממ"ד אחר במקום קרוב, רוב התלמידים יעברו למוסדות של החינוך הכללי או העצמאי", כתבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/20 08:28 כב בטבת התשפ

קריאה לרב פרץ: מנע את סגירת הממ"ד ביפו
בית הספר ייסגר? אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

תנועת נאמני תורה ועבודה פנתה לשר החינוך, הרב רפי פרץ, בבקשה למנוע את  סגירת בית הספר הממלכתי דתי 'יפה נוף' ביפו. התנועה שלחה מכתב לשר, בו נאמר כי אם המשרד מסייע להקמתם של תלמודי תורה קטנים ברחבי הארץ, עליו לסייע גם לבית ספר, הנמצא בתהליך התאוששות וגדילה: "בימים אלה אנו רואים כיצד במקומות שונים בארץ המשרד מסייע להקמה של תלמודי תורה, המונים 8 עד 20 ילדים, למרות שבסמוך להם יש כבר עתה מוסדות הדומים להם.

"פנינו בחודשים יולי וספטמבר 2019 בבקשת חופש מידע על מנת לקבל פרטים על התכנית להכללת תלמודי התורה בחמ"ד, ושוב בתחילת החודש הנוכחי, לקבלת פרטי ההסכם. עד היום בקשתנו לא נענתה. נשמח לקבל פירוט כיצד המשרד מסייע לתלמודי התורה החדשים, כולל סיוע תקציבי, לחץ לקבלת מבנים, ועוד.

"לעומת זאת, כעת עומדת לפנינו סגירה של מוסד בן 115 תלמידים, ממ"ד יפה נוף ביפו. בהיעדר ממ"ד אחר במקום קרוב לביה"ס הקיים, רוב התלמידים יעברו למוסדות של החינוך הכללי או של החינוך העצמאי, גם אם יציעו להם להסיע את הילדים לממ"ד אחר מרוחק".

שר החינוך הרב רפי פרץ

שר החינוך הרב רפי פרץצילום: גילי יערי, פלאש 90

"ביחס למספר התלמידים: אין אנו תומכים בהפעלת מוסדות קטנים ואולם על פי הנתונים שבידינו, יש מגמת גידול אותה ניתן לראות, למשל בכיתה א', שם יש (לראשונה זה שנים) כיתה תקנית של 25 תלמידים.
כמו כן, על פי מספר הילדים בגני החובה והטרום חובה הממלכתיים דתיים ביפו, ניתן לראות את המשך הגידול. הדבר מצביע על מגמת גידול באוכלוסיית היעד ונכון לעשות את המאמץ על מנת לשמר זאת.

"אם ניתן לסייע לכיתות בודדות וקטנטנות של תלמודי תורה במקומות בהם כבר יש מוסדות אחרים קיימים, אנו בטוחים שניתן לסייע גם לממ"ד יפה נוף, היחיד ביפו, ולמנוע את סגירתו". מסיים המכתב.

גם ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) הצטרף לקריאה: "כפי שאסור לנו להזניח את הגליל, הנגב וגבולות המדינה, כך אסור לנו גם להזניח את מרכז הארץ", אמר הנדל והוסיף, "על-מנת להביא אוכלוסיות חזקות ומגוונות ליפו, יש חשיבות אסטרטגית בפיתוח תשתיות חינוך מוסדות ציבוריים שיאפשרו השתלבות בעיר. סגירת בית ספר ממלכתי דתי הוא מסר בעייתי לאוכלוסיה הדתית והמסורתית המתגוררת בעיר". 

ברק ליבוביץ', הורה שילדיו לומדים בבית הספר, ומי שפנה לח"כ הנדל בבקשה לסיוע מסר כי ״ביפו, כעיר מגוונת, קיימים בתי ספר שנותנים מענה לכל הזרמים בחברה הישראלית וטוב שכך. לא יכול להיות שרק לזרם הממלכתי דתי לא יינתן מענה, ומי שירצה לשלוח את ילדיו לבית ספר ציוני דתי ייאלץ להסיע אותם למרחק של 40 דקות או לשלוח אותם לבית ספר חרדי של החינוך העצמאי" מסר ליבוביץ'.
עוד הוסיף כי "חלק גדול מהאוכלוסייה של בית הספר היא אוכלוסייה מוחלשת שלא תוכל להסיע את ילדיה מרחק כזה. בכך עיריית תל אביב למעשה דוחפת את האוכלוסייה פה שמעוניינת בחינוך דתי, לזרם החרדי במקום זה הממלכתי".