איראן: "לא להפוך את הפלת המטוס לעניין פוליטי"

בטהרן מנסים למזער את הנזק המדיני והכלכלי של יירוט המטוס, דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי ביקש להשאיר את העניין לאיראן עצמה ושמדינות אחרות לא יתערבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/20 10:42 כ בטבת התשפ

איראן: "לא להפוך את הפלת המטוס לעניין פוליטי"
חסן רוחאני, צילום: shutterstock

כשבוע לאחר הפלת המטוס האוקראיני ליד טהרן, הנזק הכלכלי והמדיני מצטבר - וכך גם הדרישות מצד המדינות שאזרחיהן נספו באסון. בעקבות כך משרד החוץ האיראני יוצא היום (ו') במסר: "להימנע מלהפוך את הסוגיה לנושא פוליטי" עוד הוסיף דובר המשרד עבאס מוסאווי שעל המדינות שמהן היו ההרוגים: קנדה, אוקראינה, שוודיה אפגניסטן ובריטניה קיבלו את כל המידע הרצוי ושהצטרפותן לחקירה מעמיקה היא "מוזרה".  

מאז האירוע מדינות רבות מסרבות לטוס מעל איראן ועוקפות את נתיבי התעופה שעוברים מעל הרפובליקה האיסלאמית. מעבר לנזק התדמיתי שהדבר מסב לאיראן, נוספים לכך נזקים כלכליים למדינה שמפסידה כסף כתוצאה מכל מטוס שלא טס מעליה. ועוד מספר מדינות ביטלו את הטיסות שלהן לאיראן: גרמניה, הודו וכמה מדינות נוספות.  

כזכור, המטוס האוקראיני שבו 176 נוסעים הופל בשוגג על ידי כוחות אירניים, זאת לאחר ימים ארוכים של הכחשות נמרצות. "התרסקות המטוס האוקראיני שגבתה את חייהם של 176 נוסעים לפני כשבוע היא טעות בלתי נסלחת. אדם אחד בלבד לא יכול להיות אחראי לתקרית, המעורבים ייענשו" אמר רוחאני בשבוע שעבר. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן