11 חיילים אמריקאים נפצעו במתקפת הטילים האיראנית בעיראק

הצבא האמריקאי הודיע כי 11 מחייליו נפצעו במהלך המתקפה האיראנית על בסיס בעיראק בו שהו כוחות אמריקאים לפני כשבוע. עלי חמינאי בנאום תגובה: "מעצמה שחצנית קיבלה סטירת לחי, האל לצידנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/20 07:15 כ בטבת התשפ

11 חיילים אמריקאים נפצעו במתקפת הטילים האיראנית בעיראק
צילום: Daniel Dreifuss/Flash 90

צבא ארה"ב מסר הלילה (ו') כי במתקפת הטילים האיראנית על בסיסים אמריקנים בעיראק לפני כשבוע וחצי נפצעו 11 חיילים. כזכור, איראן שיגרה עשרות טילים לעבר בסיסים בהם מוצבים חיילים אמריקנים בעיראק, בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. כעת מסתבר כי ארה"ב לא יצאה לגמרי ללא פגע מהמתקפה כמו שדווח.

הפגיעות הן בעיקר זעזועי מוח בעקבות הפיצוצים, דובר פיקוד המרכז של ארה"ב מסר: "בעוד שום חייל אמריקני לא נהרג בתקיפה ב-8 בינואר, מספר אנשי ביטחון טופלו בעקבות תסמינים לזעזוע מוח מהפיצוץ, ומצבם עדיין נבדק".

המנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי הגיב על כך בנאומו היום: "מעצמה שחצנית קיבלה סטירת לחי, האל לצידנו". זו הפעם הראשונה מזה 8 שנים שמוביל חמינאי את תפילות יום השישי. הוא קרא לפגיעה בבסיסים האמריקניים "יום האל".

הירי בין הצדדים של ארה"ב ואיראן אמנם תמו אך המתיחות ממשיכה, בעוד איראן ממשיכה להעשיר את הגרעין שלה, טראמפ יעלה למשפט ביום שלישי הקרוב בפני הסנאט המעוניין בהדחתו.