ביום שלישי: טראמפ יעמוד למשפט בסנאט

נשיא ארצות הברית יעמוד ביום שלישי בפני חבר המושבעים בסנאט ויקווה לצלוח את התביעה מולו. על פי התחזית, הרוב הרפובליקני בסנאט לא יצביע נגדו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 16/01/20 16:17 יט בטבת התשפ

ביום שלישי: טראמפ יעמוד למשפט בסנאט
טראמפ. יקבל גב בסנאט?, צילום: shutterstock

הליך הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע לסנאט, כך מדיווח של ישראל היום. משפטו של טראמפ יחל כבר ביום שלישי הקרוב, כאשר יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, הספיקה להודיע אילו אישים מבית הנבחרים יובילו את התביעה. אחד מאותם אנשים שיובליו את התביעה הוא אדם שיף, אויב מושבע של טראמפ. עם זאת, התביעה לא צפויה להתקבל, שכן בסנאט יש רוב רפובליקני, שלא יבצע מהלך נגד נשיא ארצות הברית.

כאמור, אמש הודיעה פלוסי על שבעה חברי קונגרס ממפלגתה שיובילו את התביעה, ובראשם אדם שיף, שיף בן ה-59, ראש ועדת המודיעין בבית הנבחרים ומי שהוביל את חקירת ההדחה הדמוקרטית, יוביל צוות של עוד שישה חברי קונגרס ממפלגתו, ובהם ג'רי נדלר, האקים ג'פריז, זואי לופגרן, ואל דמינגז, ג'ייסון קרואו וסילביה גרסיה. שיף הסבירה את הבחירה בהם כשאמרה כי הם יוכלו להציג טיעונים משכנים נגד טראמפ.

לאחר הודעתה של פלוסי, בית הנבחרים צפוי להצביע ולאשר היום את המינויים ואת שליחת סעיפי האישום באופן רשמי אל הסנאט. ההודעה על מנהלי המשפט הדמוקרטיים הגיעה ארבעה שבועות אחרי שאושרה הדחת הנשיא בבית הנבחרים. מאז הצביעו חברי הקונגרס על ההדחה, נמנעה פלוסי מלשלוח את האישום לסנאט, בטענה שהיא רצתה לוודא כי המשפט בסנאט יהיה הוגן.