טעם חמוץ מתוק: התוצאה טובה, אבל הדרך לשם היתה איומה

בסוף יצאה רשימה טובה, אך יוגב שהיה נאמן למפלגה שילם מחיר כבד. בן גביר היה צריך לגבות את עצמו, אך מה שפרץ עשה לו היה לא אנושי. וגם על נשות המפלגה: איילת שקד, שהאמינה בימינה מאז ומתמיד, הובילה את המהלך ועידית סילמן למדה לשחק מלוכלך

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/01/20 14:22 יט בטבת התשפ

טעם חמוץ מתוק: התוצאה טובה, אבל הדרך לשם היתה איומה
ימינה סבב ב', צילום: יח"צ

במשך החודש וחצי האחרונים חזינו במלחמת יהודים קשה וכואבת, שגבתה קורבנות רבים. אך בסופו של דבר הורכבה רשימה טובה בזכות החלטה טובה של השר בנט שלא לחבור לעוצמה יהודית, למרות הלחצים מצד ראש הממשלה. היא כוללת את כולם - מאיילת שקד החילונית ועד אורית סטרוק החרד"לית. ממתן כהנא הליברטן ועד אופיר סופר החברתי - ציונות דתית במיטבה. 

הנשים שניצחו על המהלך הן שקד, שדחקה בבנט לחבור לסמוטריץ' והביאה את חכ"ל עידית סילמן לימין החדש וקברה את הבית היהודי. כשבימינה המחודשת הבינו שיש סיכוי שפרץ לא יבוא, הם התחילו לחפש חלופות בבית היהודי. יוגב, נשאר ווטו מבחינת בנט, אבל סילמן, שנפגעה בעצמה מההחלטה להציב את שרה ב"ק במקומה, היתה פתרון טוב מבחינתם.  אתמול סילמן עוד הצטלמה לסרטוני תדמית של הבית היהודי, וב-9 בערב ניסה פרץ לשכנע אותה להישאר. מהרגע שהיא החליטה לערוק, לפרץ לא נותרה ברירה והוא הבין שהוא חייב לעבור לימין החדש.  

פרץ חתם על הסכם ריצה משותפת עם איתמר בן גביר כדי למנוע את הדחתו מראשות המפלגה על ידי סמוטריץ', אולם הדבר התהפך עליו ואותו הסכם בדיוק הוא זה שיוביל להדחתו העתידית. בן גביר כבר למוד ניסיון וחטף כבר מכות קשות וכואבות מצמרת הבית היהודי, היה צריך לדעת שזה ייגמר כך ולגבות את ההסכם בניהם. דעותיי על עוצמה ידועות והרבתי לכתוב אותן כאן, אבל מה שפרץ עשה לו היה לא הגון ולא אנושי

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, שעשה כל טעות אפשרית בדרך, ככל הנראה סיים את דרכו הפוליטית אתמול. החטא הגדול מכל היה מול מוטי יוגב. אם הוא היה נלחם עליו ברשימה המאוחדת, במקום על שרה בק, הוא היה מכפר במעט על החטאים הגדולים שלו והיה לפחות קונה לו קצת תומכים במרכז הבית היהודי. 

מרכז הבית היהודי גועש, אך הגיע הזמן להעביר ביקורת על הסגנים וראשי הסניפים. בכל החודש האחרון הם איימו, אך לבסוף נסוגו. כל מי שעיניים בראשו היה יכול לשער שכך זה גם יגמר. גם ראשי הסניפים הם נבחרי ציבור שמעלו בתפקידם לאזן את כוחו של היו"ר ולבלום אותו מפני מעשים שיהרסו את הבית מבפנים. כל ראשי סניפים בלבד נותרו איתנים בדעתם, אך זה לא הספיק לבלום את המהלך בצורה טובה, אלא בצורה הנוראית שראינו אתמול. 

אני לא גאה בפוליטיקאים של הציונות הדתית וזה יום לא פשוט להיות יוצאת המגזר. הקרקס שנעשה אתמול בכנסת היה קשה מידי, אבל עכשיו זה הזמן לצאת לדרך חדשה ואולי טובה יותר.