הרבש"צים הוציאו היום את רכבי הביטחון חזרה לצה"ל

ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית ממשיך בהחזרת ציוד צבאי לחטיבות המרחביות, כעת החזירו את הרכבי הביטחון חזרה ובהמשך יחזירו את הנשקים, ויעברו לשביתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/20 10:24 יט בטבת התשפ

הרבש"צים הוציאו היום את רכבי הביטחון חזרה לצה"ל
צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית ממשיך הבוקר (ה') בהחזרת ציוד צבאי לחטיבות המרחביות דבר המהווה פגיעה אנושה בביטחון התושבים. כזכור, בתחילת השבוע הודיע ועד הרבש"צים על הרחבת צעדי המחאה בעקבות אי הכרת משרד הביטחון באחריותו כלפיהם והחל מאתמול צעד זה מומש

כעת עשרות רכזי ביטחון מכל הארץ מחזירים את רכבי הביטחון לצה"ל, ההחזרה מתקיימת מול חטיבת הבקעה והעמקים, מחנה אריה שעל יד היישוב משואה. לטענתם "משרד הביטחון הוא הנושא באחריות להפקרת ביטחון היישובים". השלבים הבאים הם השבת הנשקים ולאחר מכן שביתה מלאה. 

ראובן שדור, רבש"צ היישוב תקוע וחבר ועד הרבש"צים הארצי סיפר אמש: "החזרנו הבוקר את ציוד החירום של מחלקות ההגנה המרחביות שהוא חלק ממערך החירום של צה"ל בשעת חירום. צעד זה מתבקש לאור הפקרות משרד הביטחון כלפינו. נפתלי בנט, מיליון אזרחים נמצאים תחת סכנת חיים, באחריותך לעצור את הטירוף ולמנוע את הפגיעה בביטחון התושבים."

תגובת משרד הביטחון:״משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".