ישראל החלה לייצא גז למצרים

שרי האנרגיה מישראל וממצרים הודיעו על התחלת הזרמת הגז הטבעי ממאגרי לווייתן ותמר, ויציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כנס פורום הגז המזרח-תיכוני. "המהלך ישרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 09:03 יח בטבת התשפ

ישראל החלה לייצא גז למצרים
אסדת הגז 'לוויתן', צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

משרד האנרגיה והשר יובל שטייניץ הודיע הבוקר (ד') על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים, כך אישר גם טארק אל-מולא שר האנרגיה במצרים. "מדובר בהתפתחות חשובה שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים.  מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי".

הזרמת הגז תחל בשלב מראשון ממאגר לוויתן ובהמשך ממאגר תמר. לפני כשבועיים גם חברת החשמל הירדנית החלה להזרים גז ממאגר לווייתן. 

על כך יוכרז במסגרת כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר. במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרשות הפלסטינית לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי.

נתניהו בירך כי "ישראל הופכת במהירות למעצמה אנרגטית, למדינה שמייצאת אנרגיה. צינור הגז שאנחנו הולכים לקדם אותו עכשיו, שהשר שטייניץ עובד עליו כבר שנים רבות, הוא דבר שמחולל מהפכה בתמונת האנרגיה של ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן