הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא החשוד בניהול כת בירושלים

רמתי חשוד בהחזקת עשרות נשים וילדים בתנאי עבדות. במהלך הדיון הכחיש רמתי את המיוחס לו. מעצרו הוארך עד ליום ראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/20 16:52 יז בטבת התשפ

הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא החשוד בניהול כת בירושלים
פשיטת המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לפרסם כי הרב החשוד בניהול כת בסמינר "באר מרים" בשכונת הבוכרים בירושלים הוא אהרון רמתי. זאת לאחר שסנגורו ביקש לאסור את הפרסום.  שמותיהן של שמונה הנשים שנעצרו יחד עימו רמתי טרם הותרו לפרסום.

רמתי (60)  נעצר אתמול בעקבות פשיטה של המשטרה עם המתחם בו, על פי החשד, פעלה הכת. על פי טענת המשטרה רמתי החזיק עשרות נשים בתנאי עבדות קשים, ואף תקף מספר ילדים. והעבירות המיוחסות לו הן החזקה בתנאי עבדות, קשירת קשר לעשות פשע, תקיפת קטין וגרימת חבלה, בעילת אישה ועושק.

במהלך הדיון הכחיש רמתי את המיוחס לו, וסנגורו אמר כי מרשו "כופר לחלוטין, לא פגע באף אחד מעולם. מחכה לרגע שיטיחו בפניו את החשדות כדי שיוכל לתת תשובות והסברים".

ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעפ"י החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

עם התקדמות החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות (אזרחית), אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על החשוד המרכזי (שנות ה- 60, ירושלים), כמי שעומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ – 50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן, ובנוסף עלה כי הילדים עד גיל 5, מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.