עמיעד טאוב פורש מהבית היהודי: הדגלים שיצגה בעיניי כבר אינם

לאחר עשרים שנה בבית היהודי, עמיעד טאוב, יו"ר הבית היהודי במודיעין מחליט לפרוש מהמפלגה. "הדגלים שייצגה בעיניי הציונות הדתית הפוליטית אינם עוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/20 13:19 יז בטבת התשפ

עמיעד טאוב פורש מהבית היהודי: הדגלים שיצגה בעיניי כבר אינם
טאוב. פורש, צילום: הותר לשימוש

עמיעד טאוב פורש מהבית היהודי:  "אחרי 20 שנות בחירה ב'טב' אני בוחר בטוב אבל בלי הפתק"

"הודעתי הבוקר למנכ''ל מפלגת הבית היהודי על פרישתי בצער ובכאב מהמפלגה בה גדלתי ומתפקידיי כיו''ר מועצת ראשי הסניפים ויו''ר הבית היהודי במודיעין. מזה עשרים שנה שאני פועל בהתנדבות מלאה במסגרת מפלגת המפד''ל\הבית היהודי. התחלתי כיו''ר אגודת הסטודנטים באוני' בר אילן מטעם המפד''ל המשכתי לתפקידים שונים במישור הארצי וגם בבחירות המקומיות רצתי בגאווה תחת הלוגו של הבית היהודי החברתי." התחיל טאוב.

"בחודשים האחרונים נלחמתי יחד עם חבריי למען איחוד השורות וכנגד החיבור עם עוצמה שלטעמי הינו בכייה לדורות אך לצערי הפוליטיקה ניצחה את המהות. הדגלים שייצגה בעיניי הציונות הדתית הפוליטית אינם עוד, שיתף טאוב בתחושותיו, "ממפלגה המחברת בין כל חלקי העם ומייצגת את כל חלקי הציונות הדתית (בני עקיבא, עזרא, צופים דתיים) הפכנו לרסיס מפלגה בימין כזו המבטלת לחלוטין את כל הבסיס האידיאולוגי של ערוגת הערכים הציונית יהודית עליה התחנכנו ומקפלת לחצי התורן את הדגלים שהיינו מניפים בעבר בגאווה כמו חברה, חינוך, בריאות ורווחה."

עוד הוסיף טאוב: "ממפלגה מחברת ואוהבת הפכנו למפלגה משוסעת ומפולגת שנותנת גט כריתות לציבור הליברלי, מדירה נשים מרשימתה לכנסת, סותמת את הגולל ליצירת מכנה משותף של כל גווני הציבור הדתי והמסורתי תחת קורת גג אחת, בוחרת בעסקנות פוליטית על פני דמוקרטיה ומייצרת עוד קרעים וקיטוב בעם ישראל."

טאוב הוסיף ואמר כי "הבחירה הפוליטית שהוביל הרב פרץ איש חינוך שנכנס לזירה לא לו היא אם כל חטאת. החל מסגירת השורות לאנשים שיכלו לחדש את האנרגיות ולייצג את כל הגוונים בציונות הדתית, דרך התנגדות פחדנית לעריכת בחירות דמוקרטיות בהשתתפות חברי המפלגה ודחיית כינוס המרכז לרגע האחרון וכלה בחבירה לממשיכי דרכה של מפלגת כהנא שדרכם ודרכי הנועם של הציבור הציוני דתי שתורם ומוביל בכל תחומי החיים בישראל לא יכולים ולא ייפגשו לעולם לטעמי האישי."

"הבית היהודי מעולם לא היתה רק מפלגת ימין. המפלגה בה גדלתי הייתה מפלגה של אנשים ולא של גושים" , המשיך טאוב לפרוט, "מפלגה של ערכים ולא של סידורים אישיים, מפלגה שהייתה גשר בין כל חלקי העם בישראל, גשר שמחבר ולא גשר שדורכים עליו ובעיקר מפלגה שהציגה את הפנים היפים של היהדות וחיברה את כל חלקי העם לעשייה חיובית למען העם ומדינת ישראל"

טאוב הסביר כוונותיו: "מפלגה היא אמצעי לקידום אידאולוגיה ולא מטרה. מאז ומעולם קידמתי את האג 'נדות בהם אני מאמין שבראשם הראייה החברתית. מעולם לא נרתעתי מאיומים או משחייה נגד הזרם. מתוך ערוגת הערכים הסרוגה המפוארת בה גדלתי והתחנכתי אמשיך לתרום בהתנדבות עבור כל חלקי העם בישראל ככלל ובמודיעין בפרט."

"אמשיך לעסוק בבניית עירי האהובה מודיעין והשירותים החברתיים תוך מתן מענה לכל תושב ללא הבדלי דת מין או מגדר כפי שאמורה לעשות הציונות הדתית בתפיסתי לצד המאבק המתמשך לשיפור מערכת הבריאות במסגרת עמותת אופק שייסדתי וקידום התפיסה הציונית דתית המאחדת ומחברת בכל דרך במסגרת הארצית" הצהיר יו"ר הבית היהודי במודיעין.

לסיום אמר טאוב: "אמשיך לבחור בטוב. בלעשות טוב לכל אדם, בלאהוב את האחר וכל אדם גם אם דעתו שונה משלי ובעיקר בלעשות מאמץ יום יומי לראות את מעלת האחר ולא את חסרונו. כולי תקווה כי אני זה שטועה שהציונות הדתית תמשיך להניף את הדגלים החברתיים והחינוכיים וכי מערכת הבחירות הנוכחית לא תהיה שירת הברבור של המפד"ל המיתולוגית זו שהקימה את כל המפעלים החינוכיים והחברתיים המפוארים בעין טובה שגם עשתה טוב וגם ראתה טוב."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן