הועדה המסדרת אישרה את הקמת ועדת הכנסת לדיון בחסינות נתניהו

בתום דיון סוער וברוב של 16 חברי כנסת, אישרה הועדה המסדרת לכונן ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, ללא אישורו של יו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/20 11:36 טז בטבת התשפ

הועדה המסדרת אישרה את הקמת ועדת הכנסת לדיון בחסינות נתניהו
ועדת הכנסת הבוקר, צילום: דוברות הכנסת

בתמיכת 16 חברי כנסת, מול התנגדותו של ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) בלבד, הוועדה המסדרת אישרה את ההצעה לפיה וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת"

לאחר חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת, הוועדה המסדרת, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן, התכנסה הבוקר (ב') לדון בשינוי פעילות הכנסת בפגרה, כך שתוכל לקבל החלטות מבלי שיו"ר הכנסת אדלשטיין יוכל למנוע אותן. 

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ניסנקורן: "התכנסנו על מנת להתאים את הנוהל שנקבע כאן בזמנו, לחוות הדעת שפורסמה אתמול ע"י היועץ המשפטי של הכנסת". והוסיף: "צפויה היום עוד ישיבה בשעה 14:00 להקמת ועדות קבועות לרבות ועדת הכנסת". 

חברי הכנסת מטעם הליכוד לא הולכים לעשות חיים קלים בועדה. יו"ר סיעת הליכוד, ח" מיקי זוהר, כבר עדכן שיש להם כמה עתירות מוכנות כדי למשוך זמן, כך שהועדה לא תסיים את דיוניה.  בפתח הישיבה דרש ח"כ זוהר לדעת האם הישיבה התכנסה על דעתו של יו"ר הכנסת, לאחר שלא קיבל תגובה הוא ושותפיו מהליכוד יצאו החוצה במחאה על כינוס הועדה.