משרד הביטחון החליט: הפלסטינית שנרגמה באבנים תוכר בנפגעת טרור

משרד הביטחון החליט להכיר באירוע בו מכוניתה של עאישה ראבי נרגמה באבנים כפעולת טרור ומשפחתה צפויה לקבל פיצויים מביטוח לאומי. להחלטת המשרד השלכות משפטיות גם על הנאשמים בהריגת ראבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 23:13 טו בטבת התשפ

משרד הביטחון החליט: הפלסטינית שנרגמה באבנים תוכר בנפגעת טרור
הלווייתה של עאישה א-ראבי, צילום: נאסר עישתאייה, פלאש 90

לאחר שמשפחת ראבי פנתה לביטוח הלאומי בבקשה לקבל פיצויים בעקבות הריגת אם המשפחה, עאישה ראבי, החליט משרד הביטחון להכיר באירוע כפעולת איבה.

ראבי, בת 47 מהכפר בידיא,נהרגה באוקטובר 2018 ליד צומת תפוח לאחר שהמכונית שבה נסעה נרגמה באבנים. בעלה שנסע עמה נפצע. במסגרת הפרשה שכונתה "הטרור היהודי" נעצרו חמישה נערים סמוך למקרה. נגד אחד מהם, בן 16, הוגש כתב אישום. להחלטת משרד הביטחון השלכות משפטיות גם על הנאשמים בהריגת ראבי

על פי חוק הישראלי הפיצויים עבור נפגעי פעולות איבה מועברים רק לאזרחים ישראלים או תושבים שנכנסו לישראל באמצעות אשרה. ראבי היא איננה אזרחית ישראל והאירוע אף לא קרה בגבולות הארץ. עבור קבלת הפיצויים, משפחת הפלסטינית יכולה כעת לפנות לוועדה בין-משרדית מיוחדת שהוקמה לבדיקת מקרים דומים.

משרד הביטחון ציין בתגובה: "האירוע שבמהלכו נהרגה הפלסטינית עאישה ראבי כתוצאה מהשלכת אבן על כלי הרכב שבו נסעה, הוכר כפגיעת איבה. ראבי איננה אזרחית ישראלית ועל כן היא לא עומדת בקריטריונים לקבלת זכויות כנפגעת פעולות איבה מהמוסד לביטוח לאומי. למשפחתה שמורה הזכות לפנות לוועדה הבין-משרדית לתשלום פיצויים לפנים משורת הדין (למ"ד) לנפגעים על רקע לאומני, שדנה במקרים מסוג זה".

עו"ד מוחמד רחאל, המייצג את המשפחה יחד עם עו"ד נבילה כבוב רחאל, מסר: "החלטת משרד הביטחון שלצערנו ניתנה לאחר שיהוי רב היא בבחינת קרקע פורייה לצורך המשך הליכים משפטיים נוספים, לרבות הריסת ביתו של המחבל ופנייה לבית הדין הבינלאומי".