ניסנקורן: לכנסת יהיה מספיק זמן לדון בחסינות

יו"ר הוועדה המסדרת טוען כי חרף לוח הזמנים הצפוף, לכנסת יהיה מספיק זמן לדון בחסינות נתניהו. ח"כ כחול לבן גם הצר על התקפות נתניהו כלפי היועמ"ש. בהמשך היום - החלטת ינון תוגש לאדלשטיין

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/01/20 08:05 טו בטבת התשפ

ניסנקורן: לכנסת יהיה מספיק זמן לדון בחסינות
ח"כ אבי ניסנקורן. יהיה מספיק זמן לדיון, צילום: פלאש 90

רגע לפני שהיועמ"ש לכנסת איל ינון מוסר את חוות דעתו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מתייחס היום ח"כ אבי ניסנקורן ללוח הזמנים הצפוף לדיון בחסינות נתניהו וטוען כי אמנם נתניהו הגיש את בקשתו לחסינות ברגע האחרון, אבל לכנסת יהיה מספיק זמן לדון. ניסנקורן הוסיף כי בכוונת הוועדה המסדרת לנהוג "לפי הכללים המקובלים".

ניסנקורן גם ביקש להתייחס להתקפות של נתניהו ובכירי הליכוד על היועץ המשפטי לכנסת וטען "אנחנו בסיטואציה שיש התקפה על אנשי המשפט. אנחנו בהתקפה רבתי על שלטון החוק, עצוב מאוד שראש הממשלה מוביל אותה".

כאמור, ינון אמור להגיש את חוות דעתו לאדלשטיין, ובה הוא צפוי לאשר את הדיון בחסינות נתניהו. אדלשטיין מצידו לא צפוי לחסום את הדיון, אם כי ייתכן ויסתייג מהדרך בה הדברים נעשים. בשבוע שעבר הועלו טענות קשות מצד הליכוד, על כך שינון עוסק בחסינות נתניהו, זאת כאשר הוא נמצא בניגוד עניינים חריף לטענתם, שכן הוא עצמו משמש עד במשפט נתניהו.

מנגד, מי שמתנגד להקמת ועדת החסינות הוא ח"כ משה גפני, שאמר מוקדם יותר בראיון בגל"צ כי לדעתו הדיון יהיה פוליטי לחלוטין בזמן שהוא צריך להיות מקצועי ונקי מפולטיקה, ולכן אין מקום לועדה לקום בזמן כזה. גפני הוסיף שלדעתו אדלשטיין יקח את הדברים בחשבון בהחלטתו הסופית.

משה גפני

משה גפני. מתנגד לדיון בחסינותצילום: מרים אלסטר/פלאש 90