סקר מנדטים: איחודים בימין לא יביאו לניצחון הגוש

בשני הגושים יש מפלגות שעלולות לא לעבור את אחוז החסימה, אם יעשו חיבורים זה ישפר את מעמדן, אך הגושים עדיין יישארו קטנים מכדי יצירת קואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/20 07:57 יג בטבת התשפ

סקר מנדטים: איחודים בימין לא יביאו לניצחון הגוש
גנץ ונתניהו . , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

סקר "ישראל היום" מראה: כחול לבן יורדת מנדט אך שומרת על הראש עם 34 מנדטים, הליכוד מגדילה את הפער וצונחת ל-30 מנדטים, הרשימה המשותפת עושה עלייה מפתיעה לראשונה ומגיעה ל-15 מנדטים, יהדות התורה הופכת לראשונה למפלגה החרדית הגדולה יותר עם 8 מנדטים, ש"ס יורדת ל-7 מנדטיםישראל ביתנו נחלשת גם כן עם 7 מנדטים, הבית היהודי ועוצמה יהודית מובילות לראשונה ומראות התחזקות ל-5 מנדטים, העבודה וגשר נותרת במקומה עם 5 מנדטיםהמחנה הדמוקרטי מתחזק ל-5 מנדטים, והימין החדש מתרסק ובקושי מגרד את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

חלוקת הגושים: גוש הימין: 54 מנדטים,גוש השמאל: 59 מנדטים, ישראל ביתנו: 7 מנדטים

הסקר בחן אפשרות של איחוד מלא בימין, כלומר רשימה אחת הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש ועוצמה יהודית. מהסקר עולה כי במקרה כזה תרד הליכוד ל־29 מנדטים - בעוד המפלגה המאוחדת תקבל 11 מנדטים.

לעומת זאת, אם האיחוד בימין יהיה חלקי - כלומר, בנט והימין החדש במפלגה נפרדת ואילו הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ברשימה נפרדת - הימין החדש יזכה ב־5 מנדטים, ואילו המפלגה החרד"לית, תקבל, על פי הסקר, 8 מנדטים.

הסקר גם בדק תרחיש של איחוד בשמאל, כאשר העבודה־גשר תתמודד במשותף עם מרצ. מהסקר עולה כי מפלגה מאוחדת תהיה לראשונה יותר מסך חלקיה ותגיע ל־11 מנדטים.