הפגנה נגד אנטישמיות בצרפת

ברחובות פריז נערכה הפגנה ענקית מיוחדת של הקהילה היהודית נגד האנטישמיות הגואה בתקופה האחרונה ברחבי המדינה. ההפגנה התפרצה עקב החלטת בית המשפט לזכות טרוריסט מוסלמי, באשמת הריגת הזקנה היהודייה שרה חלימי, בתירוץ שלא היה אחראי למעשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 14:12 יב בטבת התשפ

הפגנה נגד אנטישמיות בצרפת
צילום: ביתר עולמית

ברחובות פריז התנוססו השבוע בגאון דגלי ישראל, ולא מסיבות של ביקור מדיני רשמי אלא בגלל הפגנה ענקית מיוחדת של הקהילה היהודית נגד האנטישמיות הגואה בתקופה האחרונה ברחבי המדינה. את דגלי ישראל הגדולים ארגנו והניפו חברי תנועת בית"ר בהנהגתה של ניל"י פיצ'ון, שליחת בית"ר בצרפת, במטרה להראות בעיקר לקהילה היהודית המקומית שאין סיבה לפחד או להסתיר את זהותם.

ההפגנה התקיימה ביום ראשון האחרון, כזעקה של הקהילה היהודית על החלטת בית המשפט לזכות טרוריסט מוסלמי, באשמת הריגת הזקנה היהודיה שרה חלימי, בתירוץ שלא היה אחראי למעשיו. החניכים שהניפו לצד דגלי ישראל גם את דגלי בית"ר, הדגישו כי: "צרפת מוכרת כמדינה אנטישמית  ולא ניתן לסמוך עליה שתגן על כל אזרחיה בצורה צודקת ושוויונית כפי שהיא מתגאה שהיא". 

שליחת בית"ר לצרפת-ניל"י פיצ'ון סיכמה את האירוע:
"דגל ישראל אינו רק דגלה של מדינת ישראל, אלא דגלו של העם היהודי כולו, והצבעים היחידים שבאמת מייצגים אותו. יחד עם דגלי בית"ר העברנו מסר לכל הקהילה, שתנועת בית"ר באה להעיר את הקהילה היהודית ולתת לה להבין את משמעות "אם אין אני לי, מי לי", ולהחזיר לה את הגאווה אליה כיוון תמיד ראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי".