נתניהו בהערכת מצב בנושא הסערה: "היעד הראשון - הצלת חיים"

ראש הממשלה השתתף בהערכת מצב וסייר בחמ"ל, על רקע מזג האוויר הסוער, ההצפות והאסונות: "בדיוק כמו מתקפות טילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 13:11 יב בטבת התשפ

נתניהו בהערכת מצב בנושא הסערה: "היעד הראשון - הצלת חיים"
נתניהו וארדן בחדר המצב, צילום: דוברות המשטרה

הבוקר ביקרו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל, וקיימו הערכת מצב מיוחדת לאור המערכת החורפית הפוקדת את מדינת ישראל הערכת המצב התקיימה בראשות ראש הממשלה במרכז השליטה של אגף התנועה, לקראת המשך היערכות משטרת ישראל וגורמי החילוץ וההצלה בשל המערכת החורפית והנזקים הנגרמים ממנה.

הערכת המצב המיוחדת התקיימה בהשתתפות השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה,ניצב מוטי כהן, ראש אגף המבצעים והשיטור, ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי, מ"מ נציב שב"ס, נציב כב"א, מנכ"ל מד"א, יו"ר השלטון המקומי ונציג פקע"ר.

בתחילה ראש הממשלה עמד מקרוב על עבודת המוקדנים במרכז השליטה באגף, ושוחח עימם על האירועים והטיפול בהם המתקבלים במוקד. בהמשך קיבל סקירה מקיפה אודות פגעי מזג האוויר, סטטוס הטיפול באירועים חריגים, ופעילות משטרת ישראל וכוחות ההצלה והחירום, להצלת חיים ושמירה על בטחון הציבור.

בנוסף, ראש הממשלה שוחח בטלפון עם ראש עיריית נהריה רונן מרלי. נתניהו אמר לראש העיר כי הוא הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו, רונן פרץ, לתת סיוע מיידי לנהריה וכן סיוע נוסף בהמשך עבור שיקום פגעי מזג אוויר, והמצב הקשה בו נמצאת נהריה לאחר ההצפות.

הערכת המצב לאור הסערה וההצפות

הערכת המצב לאור הסערה וההצפותצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: יש לי בקשה אחת – היעד הראשון שלנו לפני כל דבר אחר הוא הצלת חיים. כדי להציל חיים, כדי למנוע את רוב המקרים, אני מבקש מכם להישמע להנחיות המשטרה וגופי החירום. אם תישמעו לדברים האלה, זה בדיוק כמו מתקפות טילים – אתם יודעים שאם אתם שומעים להנחיות, אתם ברוב המקרים, כמעט בכולם, לא תימצאו בסכנה. לכן זו הבקשה הראשונה".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "יש לי רק בקשה אחת: יהיו שיטפונות בנגב – אל תלכו לראות אותם. אל תעמדו בשולי הנחל, מניסיון אני אומר לכם – הנחל עולה על גדותיו במהירות עצומה. אל תלכו לצפות בשיטפונות, תראו את זה בטלוויזיה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בהערכת מצב: "מאז הדיווח על מזג אוויר סוער ברחבי הארץ, הגברנו והעלנו את הכוננות של כל גופי החירום וההצלה בראשם משטרת ישראל. המסר המרכזי מבחינתו, הוא שמאמץ הצלת החיים קודם לכל מאמץ אחר. לפני שמוציאים כוחות לטיפול בתשתיות ובנזקים כלכליים, הצלת החיים זה הדבר המנחה.
כל הכוחות מתוגברים בהיקף הגדול ביותר הקיים ונעשה שימוש בכל האמצעים הקיימים. כוחות החירום ערוכים לכל תרחיש ושיתוף הפעולה תחת הפיקוד המשטרתי עובד היטב".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן: "משטרת ישראל משקיעה את כלל המשאבים והמאמצים במשימה המרכזית שהיא - הצלת חיים. זהו המאמץ המרכזי גם ברמה הבין אירגונית. המפקדים שלנו בכל דרגי הפיקוד נמצאים בשטח לצד אלפי השוטרים, הלוחמים והמתנדבים הפרוסים, במטרה לעקוב מקרוב ולנהל את הפעילות ומאמצי הסיוע. אנחנו מקיימים תיאום ושיתוף פעולה מלא בין כל ארגוני החירום וההצלה בכל הדרגים, כולל הרשויות המקומיות שמהוות חלק בלתי נפרד מהפעילות ממגיבוש תמונת המצב הלאומית.
היבט משמעותי נוסף הוא היבט ההסברה, במסגרתו מושקעים מאמצים רבים בהעברת הנחיות מצילות חיים לאוכלוסייה במטרה למנוע סיכון מיותר לחיי אדם".