האם זוייפו תוצאות הטנקיסטיות לרעה?

מפקד המחלקה בניסוי שילוב הנשים בשריון, טוען שהנתונים שהוא אסף על ההכשרה וההעברה למפקדים שלו שונו לרעה על ידי המונים עליו. "אני לחצתי על הסטופר. הייתי נוכח בכל התרגילים. אני יודע איזה זמנים הוצאתי, הם לא הזמנים שנכתבו במסמך "

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 12:26 יב בטבת התשפ

האם זוייפו תוצאות הטנקיסטיות לרעה?
צילום: דובר צה"ל

סגן אסף לבני, לשעבר מ"מ הטנקיסטיות התראיין בגלי צה"ל וטען כי הנתונים של ביצועי הניסוי שילוב הנשים בשריון זויפו והופלו לרעה. לטענתו, הגיע לישיבה עם המחבר ונדהם לראות במצגת נתונים הפוכים מאלה שהעביר. ואר כך להשתמש בזה, כדי למנוע את הצלחת הניסוי. ""אני לחצתי על הסטופר. הייתי נוכח בכל התרגילים. אני יודע איזה זמנים הוצאתי, הם לא הזמנים שנכתבו במסמך".

יש לציין כי, למרות תוצאות הניסוי שהוגדרו ככישלון החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי בכל זאת  להתקדם שלב בבחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות. "תרומתן של הנשים בצה״ל הייתה ותמשיך להיות משמעותית ביותר. שילוב נשים בצה"ל בכלל, לרבות בפעילות מבצעית, הוא חשוב ומתבקש, זאת לצד ההכרח בשמירה על הדרישות המקצועיות לכל תפקיד".

חברת הכנסתמירב מיכאלי הגיבה על עדות לבני שטען לזיוף: "לא מפתיע. כל הקונספט של הפיילוט הוא אפליה אחת גדולה: איזה פיילוט צריך שיש כבר טנקיסטיות ולוחמות חי"ר בצבאות הראש בעולם? אותם צלפים? הפיילוט מתייחס לנשים כאילו הן אלפקות שמנסים לראות במה הן יכולות לעמוד או לא. צה"ל מקיים אפליה שיטתית של נשים ומונע מהן שוויון זכויות במקום שבו יש להן שוויון בחובה. זיוף הנתונים הוא עוד אמצעי לקיים את האפליה הזאת".