אוחנה עונה ליועמ"ש הכנסת: לא חוזר בי מהדברים

לאחר שהיועמ"ש לכנסת איל ינון טען כי איננו נמצא בניגוד עניינים בעניין נתניהו ואף נזף בו על בקשתו, שר המשפטים מגיב לינון. "סגנון הכתיבה לא מצדיק את נזיפתך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 22:05 יא בטבת התשפ

אוחנה עונה ליועמ"ש הכנסת: לא חוזר בי מהדברים
אוחנה. "ניגוד עניינים חריף", צילום: פלאש 90

לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת, איל ינון נזף בו, שר המשפטים אמיר אוחנה מחזיר לינון, וטוען כי אסור לו להתעסק בחסינות נתניהו, וזאת בשל ניגוד העניים החריף בו הוא נמצא, כך מדיווח של ynet. כזכור, שר המשפטים אמר לינון מוקדם יותר כי הוא נמצא בניגוד עניינים בטיפולו בתיקי נתניהו, זאת בשל העבודה כי בת זוגתו, עו"ד עמית מררי טיפלה בחקירות נתניהו.

לאחר שאוחנה טען בפני ינון כי קיים ניגוד עניינים זה, ינון השיב כי הדברים אינם נכונים, וכי לא קיים ניגוד עניינים, מה שמאפשר לו להמשיך ולטפל בעניין נתניהו. ינון נזף באוחנה ואמר לו ""ארשה לעצמי להביע תקווה כי עובדי ציבור יזכו ליחס מכבד וענייני מהדרגים הפוליטיים הבכירים, גם אם חוות דעתם המקצועית אינה לשביעות רצונם", כתב ינון.

אלא שכאמור, אוחנה לא קיבל את הנזיפה, ובמכתב ששלח הערב ליועמ"ש הכנסת חזר שר המשפטים על קביעתו כי ינון פועל בניגוד עניינים חמור. "איני מקבל את הנזיפה שלך", כתב אוחנה. הוא הוסיף כי לא הביע דעה על חוות דעתו של ינון, אלא על עצם עיסוקו בנושא שהיה בטיפולה של בת זוגו. "זאת בניגוד לא רק להסדר ניגוד העניינים אלא גם בניגוד לשכל הישר ולכללים בסיסיים המקובלים בסוגיות מסוג זה".

אוחנה גם לא אהב את אופן התייחסות ינון למכתב שקיבל ממנו, וטען כי באופן בו היה כתוב המכתב, לא היה בו בכדי שינון ינזוף בו בצורה כזו. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן