בנט וסמוטריץ' נפגשים, בבית היהודי תוקפים

שר הביטחון נפתלי בנט נועד בשעה זו עם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. במקביל, בבית היהודי תוקפים את שר התחבורה: דיבר גבוהה גבוהה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/01/20 20:29 יא בטבת התשפ

בנט וסמוטריץ' נפגשים, בבית היהודי תוקפים
סמוטריץ ובנט. יתאחדו?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצל הכאוס הפוליטי במפלגות הסרוגות, שר הביטחון נפתלי בנט נועד ברגעים אלו עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. פגישה זו מתבצעת על רקע הנתק השורר בין סמוטריץ' לשר החינוך רפי פרץ. כזכור, סמוטריץ' אמר כי הוא מדבר עם כולם ולא פוסל איחוד עם הימין החדש. כמו כן, מקורבי סמוטריץ' באיחוד הלאומי טענו כי איננו מתכנן פרישה מהחיים הפוליטיים נכון לרגע זה.

פגישתם של סמוטריץ' ובנט מתבצעת על רקע פרסום ראשון שהבאנו כאן, שבנט ידע על ההסכם הנחתם בין הרב פרץ לעוצמה יהודית עוד בטרם בוצע. על זה יש להוסיף כי הרב פרץ אמר שהוא קורא למפלגות נוספות לחבור אליו ואף אמר כי הנחה את יועציו לקיים משא ומתן עם מפלגת נעם ואלי ישי.

בתוך כך, גורמים בבית היהודי אומרים שהחלטת סמוטריץ אינה מפתיעה. וטוענים כי בזמן שדיבר גבוהה על דרישתו לפריימריס בבית היהודי ניהל במקביל מו"מ לכניסה לימין החדש בלי דרישה לשילוב מרכזים ובלי דרישה לפריימריס.

נזכיר כי עוד קודם לכן, סמוטריץ' עצמו יצא בסרטון לכל מצביעי הציונות הדתית, בו הוא מבקש שוב לקיים פריימריז פתוחים ובכך לקיים הרצון הקיים בקרב המצביעים. סמוטריץ' הוסיף ואמר כי איננו דורש מקום כזה או אחר ברשימה, אלא מיזוג מלא של הבית היהודי והאיחוד הלאומי