אורלי בן-ארי גינזבורג: ייתכן כי אי המינוי הוא בשל היותי אישה

בכנס "דרכה של אישה בעולם המשפט" טענה בן-ארי גינזבורג, מי שהייתה מועמדת לתפקיד פרקליטת המדינה מטעם שר המשפטים, כי ייתכן שהסיבה לאי מיונה היא גם בשל העובדה שהיא אישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 18:03 יא בטבת התשפ

אורלי בן-ארי גינזבורג: ייתכן כי אי המינוי הוא בשל היותי אישה
אמיר אוחנה עם אורלי בן ארי, צילום: תקשורת שר המשפטים

המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, אורלי בן-ארי גינזבורג, מי שהייתה מועמדת לתפקיד פרקליטת המדינה מטעם שר המשפטים אמיר אוחנה ובסוף נדחתה, דיברה בכנס "דרכה של אישה בעולם המשפט" באוניברסיטת תל אביב, על מינויה שנחסם. בן-ארי גינזבורג לא שוללת את האפשרות כי היא לא מונתה בסופו של דבר בשל היותה אישה.

בכנס נשאלה האם היא חשה אי פעם שדרכה בפרקליטות נחסמה משום שהיא אישה, בתוגבה ענתה: "לא חושבת שזה היה גדר השיקולים, בטח לא במחוז. כול להיות שבמישור הארצי היה לזה איזשהו, בוא נאמר, שזה התכתב עם עוד דברים". עוד הוסיפה: "אני חושבת שבאתי עם עולם תוכן שונה מהמקובל, עם איזושהי תפיסה אחרת, ובוודאי שכאישה זה גם חלק מהעניין הזה".

בן-ארי גינזבורג מוסיפה: "אני חושבת שההנהלה הזו היא בהחלט גברית, או בוא נאמר שזה 'מוטה גבר' במשמעות שמקבלי ההחלטות באמת הם גברים, ואני חושבת שזה בהחלט בהחלט מעורר. אנשים לא אוהבים את השונה והאחר, ואני חושבת שזה השפיע. ברמה המחוזית אני חושבת שלא זו הייתה הבעיה". 

בן-ארי גינזבורג גם מסקרת את מצב הנשים באופן כללי בפרקליטות: "הנתונים הסטטיסטיים האלה, שיש כל כך הרבה נשים מנהלות בפרקליטות, זה לא לגמרי מדוייק משום שיש נשים במחוזות, אבל כשמסתכלים על ההנהלה, אז בכל זאת יש יועץ משפטי - ואף פעם לא היתה אישה - ופרקליט מדינה. אני חושבת שעידן הנשים בהחלט היה צריך להיפתח, ולו כממלאת מקום. אבל זה לא קרה הפעם".