איל ינון דוחה את טענות אוחנה וזוהר ל"ניגוד עניינים"

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון משיב לשאלות שר המשפטים אוחנה וח"כ מיקי זוהר ושולל את הטענה "לניגוד עניינים" שיש לו בשל העובדה שאשתו היא חלק מצוות הפרקליטים שניסחו את כתבי האישום נגד נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 15:37 יא בטבת התשפ

איל ינון דוחה את טענות אוחנה וזוהר ל"ניגוד עניינים"
היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחרי שאתמול (ג') שר המשפטים אמיר אוחנה שלח מכתב ליועמ"ש של הכנסת, איל ינון וטען כנגדו "קיים ניגוד עניינים חמור; משוך ידיך מעיסוק במישרין או בעקיפין בתיקי רה"מ; ככל שתחליט שלא לעשות כן, אבקש מיו"ר הכנסת להורות עליך לחדול מטיפול בעניינים אלו" כעת ינון משיב במכתב לטענות הללו. 

על השאלה האם הוא דיווח לגורמים המוסמכים בכנסת על ניגוד העניינים ענה ינון: "איני עוסק בענייניו הפליליים של ראש הממשלה ובבחינת שיקול הדעת של גורמי האכיפה ביחס אליו, ולכן לא היה מקום לכל 'דיווח לגורמים המוסמכים בכנסת', שאגב כמוך מודעים היטב, ולא מאתמול, לקשר הזוגי שלי עם עמית ולהשתתפותה בצוות שעסק בתיקי ראש הממשלה".


להורדת הקובץ

כמו כן שלל ינון את ההנחה כי הוא לא שלל את עצמו בשל לחץ ממנדלבליט, או בשל המעורבות של אשתו בתיק ושהוא לא שוחח עמה בנושא. כמו כן הוסיף ואמר "אשר לטענתך בדבר הפער כביכול בין הסדרי ניגוד העניינים, הרי שגם בטענה זו אין ממש. איני עוסק בכל עניין שעמית עוסקת בו במשרד המשפטים, גם אם אינו חקיקה".

היועמ"ש לכנסת השיב גם לח"כ מיקי זוהר שדרש כי יפסול עצמו "אתה בעצמך פנית אליי בכתב וביקשת להעלות בפניי את טענותיך הענייניות והראויות בקשר לסוגיות העומדות על הפרק. העלאת טענה של 'ניגוד עניינים' רק לאחר פרסום מסקנת חוות הדעת, על אף שהעובדות הרלוונטיות לטענת 'ניגוד העניינים' ידועות לך זה מכבר, מעלה תהייה באשר לכנותה של טענה זו".


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן