יוסי דגן נגד 'הארץ': "הסתה ברורה לפגיעה ורצח של חיילים ואזרחים"

בעקבות הטור של יונתן פולק בעיתון הארץ, בו קרא "להצטרף למאבק הפלסטיני, לילדי האבנים ובקבוקי התבערה", הגיש ראש מועצת שומרון תביעה נגדו בגין הסתה: "חשש גדול לפגיעה באזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 12:38 יא בטבת התשפ

יוסי דגן נגד 'הארץ': "הסתה ברורה לפגיעה ורצח של חיילים ואזרחים"
יוסי דגן עם החוקר בלשכתו, צילום: רועי חדי

עליית מדרגה בפרשת יונתן פולק. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיש אמש תלונה כנגד מערכת עיתון 'הארץ', עורך מדור הדעות אלון עידן וכנגד יונתן פולק כותב המאמר, בגין פרסום מאמר בשם: "שוב אני הולך לכלא" הקורא, על פי דגן, לפגוע במתנחלים ובחיילים.  

במאמר נכתב בין השאר: "עלינו לתמוך במאבק הפלסטינים לא בלב אלא בפועל, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

דגן פנה למשטרת אריאל, וזו שלחה חוקר ללשכתו שרשם את תלונתו, בה אמר דגן בין השאר: "זוהי הסתה ברורה לפגיעה ורצח של חיילים ואזרחים. אדגיש כי באנדרטת החללים של מועצה אזורית שומרון 89 שמות שחלקם הגדול נהרגו נרצחו על ידי אותם "ילדי אבנים ובקבוקי תבערה" אליהם קורא מר פולק להצטרף כלשונו: "לא בלב אלא בפועל". דבר זה מזכיר את האירוע של רצח הילדה אדל הי"ד על ידי זריקת אבנים הילדה שתיבדל לחיים ארוכים איילה שפירא שנשרפה מבקבוק תבערה ניצלה בנס ממוות וסובלת עד היום ייסורים קשים יומם ולילה".

ארכיון: התפרעויות בסמוך לגדר

ארכיון: טרוריסטים פלסטינים מיידים אבניםצילום: עבד רהים קטיב - פלאש 90

על כותב המאמר טען דגן בתלונה: "לעניין מבחן המסוכנות: כתוצאה מאותם דברי הסתה אציין כי מר פולק הינו אנרכיסט אלים המשתתף עם אותם פעילי שמאל קיצוני בזריקות אבנים על חיילי צה"ל או בהתפרעויות אלימות נגד שוטרים וחיילים בכל תחומי יהודה ושומרון וכן בשומרון מה פולק הינו דמות מפורסמת משפיעה בקרב פעילי השמאל הקיצוני ועל כן לקריאה זו עלולה להיות בסבירות גבוהה השלכות. 
כל אדם היה יכול לדמיין בקלות איך היו מתייחסים אילו בכלי תקשורת מימין היו מפרסמים מאמר הקורא באופן ישיר לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה על ערבים".

הוא הזכיר תלונה שהוגשה נגד עורכי אתר 'הקול היהודי': "בעניין זה אזכיר כי הוגשו כתבי אישום נגד עורכי וכתבי הקול היהודי בגין דברים פחותים יותר. תלונה זו מוגשת מתוך חשש גדול לפגיעה באזרחים שעל שלומם וביטחונם אני מופקד, ומתוך חשש לפגיעה בחיילי צהל או שוטר משטרת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן