השר אוחנה דרש מיועמ"ש הכנסת: פסול את עצמך מעיסוק בחסינות נתניהו

בליכוד מעלים הילוך: שר המשפטים דרש מעו"ד איל ינון לפסול את עצמו מלמסור חוות דעת בנושאים הקשורים בחסינותו של ראש הממשלה בשל מעורבותה של זוגתו בתיקיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/20 20:29 י בטבת התשפ

השר אוחנה דרש מיועמ"ש הכנסת: פסול את עצמך מעיסוק בחסינות נתניהו
שר המשפטים אמיר אוחנה, צילום: פלאש 90

הערב (ג') שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר מכתב ליועץ המשפטי לכנסת, עוה"ד איל ינון, בו הוא דורש ממנו להפסיק ולעסוק בענייניו של ראש הממשלה בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא עם בת זוגו, עוה"ד עמית מררי המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. 

השר אוחנה העלה ארבע שאלות ליועץ המשפטי לכנסת: האם דיווחת לגורמים המוסמכים בכנסת על ניגוד העניינים שלך בטרם החלטת לטפל בענייניו של של רה"מ? האם נכון הפרסום כי שקלת לפסול את עצמך מלעסוק בעניינים אלו, אך בעקבות לחצו של היועץ המשפטי לממשלה חזרת בך? האם חלקה של בת זוגך בטיפול בתיקי ראש הממשלה השפיע על החלטותיך? האם שוחחתם בנושא?


להורדת הקובץ

כזכור, אתמול (ב') ינון דחה בתוקף את טענת ניגוד העניינים המופנית כלפיו, לאור חוות דעתו לפיה ועדת הכנסת מוסמכת לדון בבקשות חסינות בפגרת הבחירות. לטענתו הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ״ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם.

יו"ר הכנסת אדלשטיין ממתין להחלטה נוספת של היועמ"ש ינון שצריך להחליט האם ניתן להקים ועדה שתדון שנוראי החסינות בזמן ממשלת מעבר. המחנה הדמקורטי מיהרו להגיב על בקשת אוחנה וטענו: כל המינוי של אוחנה הוא ניגוד עניינים.