ליברמן למנדלבליט: פתח בחקירה נגד הרב הראשי

בעקבות הסערה על דבריו של רב הראשי הספרדי, יו"ר ישראל ביתנו דרש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה נגד הרב יצחק יוסף: "ספק רב אם ביכולתו להמשיך ולכהן במשרה ציבורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/20 17:43 י בטבת התשפ

ליברמן למנדלבליט: פתח בחקירה נגד הרב הראשי
ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קמפיין בחירות נוסף? יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.

במכתב רשמי פנה עו"ד איתן הברמן בשם ישראל ביתנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו פירט את אמירותיו של הרב יצחק יוסף על העולים מחבר העמים: "הרב נשמע משתלח בציבור העולים תוך כדי שהוא מכנה 'קומוניסטים', 'עוינים את הדת', 'שונאי דת' ו'גויים גמורים'. הרב הראשי אף הגדיל לעשות והטיל ספק ביהדותם בתוארם כ"הולכים בימי ראשון לכנסייה, הולכים למנזר".

בישראל ביתנו דרשו מהיועמ"ש לפתוח בחקירה בגין הסתה נגד הרב: "יש לראות בחומרה דברים אלו היוצאים מפיו של היושב בראש מוסד הרבנות הראשית במדינת ישראל, ומכהן כרב ראשי בישראל. לאור דבריו האמורים ספק רב אם ביכולתו להמשיך ולכהן במשרה ציבורית זו. בנסיבות שנוצרו לא נותר אלא לפנות אליך בדרישה כי תפעל בהתאם לסמכות הנתונה לך ותמצה עם הרב הראשי את הדין. 
אשר על כן, הינך מתבקש להורות על פתיחת חקירה לאלתר כנגד הרב הראשי, יצחק יוסף בשל הדברים לעיל". 

כזכור, בתיעוד שפורסם הבוקר (ג') ב-ynet נשמע הראשון לציון תוקף בחריפות את העולים מחבר העמים: "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי", אמר הרב יוסף בכינוס רבנים בירושלים, בשבוע שעבר. "יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת". הוסיף.

לדברי הרב הראשי, חלק מהעולים הגיעו הנה כדי להוות משקל פוליטי לחרדים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים".