דו"ח: המיסיון בישראל מתרחב ומגלגל מיליארדים

דו"ח של 'יד לאחים' חושף כי כנסיות מיסיונריות מהעולם השקיעו בחמש שנים האחרונות כ-4 מליארד ש"ח בפעילות מיסיון בישראל: "סכנה שקופה החולפת על פני כל אחד ואחת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/20 13:18 י בטבת התשפ

דו"ח: המיסיון בישראל מתרחב ומגלגל מיליארדים
פעילות הולכת וגוברת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

דו"ח מפורט של ארגון 'יד לאחים', המתפרש על כ-450 דפים, חושף את היקפה של פעילות המיסיון בישראל בשנים האחרונות. הדו"ח כולל מדגם של 6.36% מכלל הארגונים המיסיונריים הפועלים בישראל במשך חמש השנים האחרונות. תקציב הארגונים שפורטו המהווים 14 מתוך כ-170 גופים עומד על כרבע מיליון שקל.

מנתונים אלו עולה כי במשך השנים האחרונות כלל ארגונים אלו השקיעו כ-4 מיליארד ש"ח בפעילותם ברחבי הארץ, תקציב שנחשב עצום גם בהשוואה לתקציבים של משרדים ממשלתיים. תקציב המשרד לשירותי דת למשל, עמד בשנת 2019 על 510,345,000 ש"ח.
בין השאר הדו"ח חושף הון כלכלי משמעותי המושקע בישראל על ידי כנסיות מחו"ל, תרומות כספים, נכסים וטובין אחרים המגיעים לידי המיסיונרים בישראל לצורך העמקת פעילותם.

פעילות הארגונים המיסיונרים בישראל פונה בעיקרה לציבור המוחלש בישראל, בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך, הגר בערי פריפריה ובשכונות מצוקה. לטענת 'יד לאחים', היקף הפעילות הרחב מערער את יסודה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומנסה לשנות את המאזן הדתי במדינה.

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי יד לאחים, אמר: "הדו"ח מראה כי הפעילות הענפה של ארגוני המיסיון בארץ הלכה והתעצמה בשנים האחרונות. זו קריאת השקמה עבור ממשלת ישראל על מנת להיאבק בחזית ההולכת ומתרחבת לנגד עיננו".
עוד הוסיף הרב ליפשיץ: "לא רק שארגונים אלו פועלים באזורים מוחלשים בפריפריה וכדומה, מדובר בסכנה שקופה החולפת על פני כל אחד ואחת שהצביון של מדינת ישראל כמדינה יהודית חשובים לו. אנו קוראים לממשלת ישראל לחקור את פעילות המיסיון בארץ ולמנוע את המשך התרחבות והתעמקות פעילות זו ויפה שעה אחת קודם".

כאמור, כיום בישראל ישנן כ- 170 קהילות וארגונים משיחיים, המתפרסים בכל רחבי הארץ מאילת ועד קרית שמונה. לצידם ישנם עשרות ארגוני הפצה, רווחה ואתרי אינטרנט שמטרתם לפנות לציבור היהודי ולהמירם לנצרות. ארגון יד לאחים מעריך כי ישראל מהווה את המוקד הגדול בעולם של מיסיונרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן