גורמים באיחוד הלאומי: סמוטריץ' לא מתכנן לפרוש

על רקע חרושת השמועות שיו"ר האיחוד הלאומי יפרוש מהחיים הפוליטיים, גורמים בסביבתו טוענים שהתרחיש לא סביר, ושסמוטריץ' עדיין פועל בכדי לחבור לבית היהודי או לימין החדש

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/01/20 12:38 י בטבת התשפ

גורמים באיחוד הלאומי: סמוטריץ' לא מתכנן לפרוש
סמוטריץ'. יצליח לבצע איחוד?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גורמים באיחוד הלאומי מנסים לפזר את הערפל סביב יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' : על פי הגורמים, סמוטריץ' אינו מתכנן פרישה מהחיים הפוליטיים אלא עושה מאמצים להוביל מהלך של ריצה משותפת אחת מימין לליכוד, כך מדיווח שהגיע לחדשות 12.

על פי הדיווח, במקביל לניסיונות לקיים בכל זאת פריימריז או איחוד מרכזים עם הבית היהודי, סמוטריץ' פועל ליצירת בלוק טכני עם הימין החדש, במידה ומאמציו להתאחד עם פרץ יעלו בתוהו. מטרת העל של סמוטריץ' היא ליצור חיבור חזק של מפלגות, מימין לליכוד, ולכן הוא מדבר "עם כולם". האופציות של סמוטריץ' הן איחוד מרכזים עם הבית היהודי או סקר רחב היקף, שייקבע את סדר הרשימה החדשה. 

לגבי האפשרות שסמוטריץ' ייקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים, כפי שעלתה מראיונות שנערכו עמו בתקופה האחרונה, טענו הגורמים כי הם "לא רואים איך זה קורה". עם זאת, הם הסתייגו וטענו שאין לדעת איך הדברים יתפתחו. במקביל, נזכיר כי אתמול פורסם שח"כ איילת שקד מפעילה לחץ על נפתלי בנט ללכת על רשימה משותפת לכל הימין, אך בנט מצידו נרתע מאפשרות האיחוד, מחשש שהדבר ימנע מהגורמים הליברליים בימין להצביע להם.